Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 699671

Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti


Matić, Jelena; Marušić, Iris; Baranović, Branislava
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti // Sažetci priopćenja - XIX. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 129-129 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 699671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti
(Determinants of students' mathematics self- concept: Analysis of gender universalities and specificities)

Autori
Matić, Jelena ; Marušić, Iris ; Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci priopćenja - XIX. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 129-129

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
matematičko samopoimanje; rodne razlike; ličnost
(mathematics self-concept; gender differences; personality)

Sažetak
Matematičko samopoimanje ima ključnu ulogu u odabiru i održavanju adaptivnog ponašanja pri učenju matematike, izboru studija i uspjehu upisa na visokoškolske programe u području znanosti, tehnologije ili matematike (Parker i sur., 2014). Stoga je važno razumjeti koji su faktori povezani s učeničkom matematičkom slikom o sebi. Povrh školskog uspjeha u matematici, čija je povezanost s matematičkim samopoimanjem dobro poznata (npr. Ma i Kishor, 1997), cilj ovog istraživanja bio je razmotriti ulogu koju u objašnjenju matematičkog samopoimanja imaju osobine ličnosti, matematička anksioznost, stereotipi o matematici kao tradicionalno muškoj domeni te percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 511 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. S obzirom na dokumentirane rodne razlike u matematičkom samopoimanju (Ma i Kishor, 1997), analiza doprinosa spomenutih prediktora napravljena je na rodno odijeljenim uzorcima. Dvjema hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđen je ukupni doprinos prediktora objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenika (R = 0.63) i učenica (R = 0.72) te pojedinačni doprinosi varijabli uspjeh u matematici, ličnost, strah od matematike, stereotipi o matematici kao muškoj domeni i percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike, koje su tim redom uvođene u analizu. Uspjeh u matematici najsnažnija je odrednica matematičke slike o sebi obiju rodnih skupina, s tim da je njegova povezanost s matematičkim samopoimanjem statistički značajno veća na uzorku učenica. Ličnost, točnije, faktor savjesnosti rodno je specifična determinanta koja doprinosi objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenica, ali ne i učenika. Obrnuto vrijedi za stereotipe o matematici kao muškoj domeni koji su se pokazali rodno specifičnom determinantom samopoimanja učenika. Strah od matematike rodno je univerzalna odrednica matematičkog samopoimanja koja ga jednako snažno determinira kod učenika i učenica. Percepcija uloge i ponašanja nastavnika također je povezana s matematičkim samopoimanjem obiju rodnih skupina. Nalazi provedenog istraživanja mogu doprinijeti utemeljenom planiranju i primjeni univerzalnih i specifičnih intervencija za poboljšanje matematičkog samopoimanja učenica i učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Jelena; Marušić, Iris; Baranović, Branislava
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti // Sažetci priopćenja - XIX. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 129-129 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Matić, J., Marušić, I. & Baranović, B. (2014) Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti. U: Ana Slišković (ur.)Sažetci priopćenja - XIX. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2014}, pages = {129-129}, keywords = {matemati\v{c}ko samopoimanje, rodne razlike, li\v{c}nost}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Determinante matemati\v{c}kog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifi\v{c}nosti}, keyword = {matemati\v{c}ko samopoimanje, rodne razlike, li\v{c}nost}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2014}, pages = {129-129}, keywords = {mathematics self-concept, gender differences, personality}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Determinants of students' mathematics self- concept: Analysis of gender universalities and specificities}, keyword = {mathematics self-concept, gender differences, personality}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font