Pregled bibliografske jedinice broj: 699662
Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike
Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike // Sažetci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, A. et al (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 699662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike
(Achievement goals and motivational beliefs in learning mathematics)
Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović- Štetić, Vesna ; Šikić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru
/ Slišković, A. et al - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Motivacija; ciljevi postignuća; učenje matematike
(Motivation; achievement goals; mathematics education)
Sažetak
Ciljevi postignuća definiraju se kao svrha uključivanja učenika u aktivnosti kojima dolaze do akademskog postignuća, a vrsta usvojenog cilja predstavlja osnovu za način na koji doživljavaju i interpretiraju nastavne zadatke te kako pristupaju njihovom izvršavanju. U okviru 2 x 2 modela ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001) razlikuju se četiri cilja postignuća: cilj ovladavanja putem uključivanja, cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja te cilj izvedbe putem izbjegavanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mogu li se razlikovati skupine učenika prema izraženosti pojedinih ciljeva postignuća te postoje li razlike u motivacijskim uvjerenjima i znanju kod učenika s različito izraženim ciljevima postignuća. Pri tom su ispitivana uvjerenja vezana uz matematiku općenito (vrijednost matematike, samoefikasnost, epistemička uvjerenja), kao i ona vezana uz specifično gradivo iz matematike (interes, korisnost, samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovalo 316 učenika 2. razreda gimnazije, pri čemu su od svih učenika prikupljeni podaci o ciljevima postignuća i općenitim motivacijskim uvjerenjima, dok su od njih 155 korišteni podaci o motivaciji za učenje specifičnog gradiva (eksponencijalne i logaritamske funkcije) te znanju tog gradiva. Ispitivanje je provedeno u 4 vremenske točke: ispitivanje općenite motivacije za učenje matematike te ispitivanje specifične motivacije nakon prvog predavanja na temu eksponencijalnih i logaritamskih funkcija, nakon obrade dijela gradiva te nakon obrađene cijele nastavne cjeline. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine učenika koji se razlikuju po izraženosti ciljeva postignuća: učenici s dominantnim ciljem ovladavanja putem uključivanja, učenici s visoko izraženim svim ciljevima i učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine prema svojim motivacijskim uvjerenjima te prema znanju. Rezultati istraživanja ukazuju da učenici s različito izraženim ciljevima postignuća imaju različite obrasce motivacijskih uvjerenja vezanih uz matematiku općenito, ali i uz pojedino gradivo, no da se ne razlikuju prema znanju. Rezultati pokazuju da učenici usmjereni na ovladavanje putem uključivanja imaju najpovoljniji obrazac motivacijskih uvjerenja, zatim dolaze učenici s visoko izraženim svim ciljevima te naposljetku učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Tomislav Šikić
(autor)
Vesna Vlahović-Štetić
(autor)
Daria Rovan
(autor)
Nina Pavlin-Bernardić
(autor)