Pregled bibliografske jedinice broj: 699576
Kontinuirani profesionalni razvoj učitelja kao nužni preduvjet za inoviranje odgojno-obrazovnoga rada
Kontinuirani profesionalni razvoj učitelja kao nužni preduvjet za inoviranje odgojno-obrazovnoga rada // Izobraževanje za 21. stoletje - Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju / Hozjan Dejan (ur.).
Koper: Univerza na Primorskem ; Univerzitetna založba Annales, 2014. str. 83-101
CROSBI ID: 699576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontinuirani profesionalni razvoj učitelja kao nužni preduvjet za inoviranje odgojno-obrazovnoga rada
(The continuing professional development of teachers as a necessary prerequisite for innovative educational work)
Autori
Čepić, Renata ; Tatalović Vorkapić, Sanja ; Svetić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izobraževanje za 21. stoletje - Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju
Urednik/ci
Hozjan Dejan
Izdavač
Univerza na Primorskem ; Univerzitetna založba Annales
Grad
Koper
Godina
2014
Raspon stranica
83-101
ISBN
978-961-6862-74-5
Ključne riječi
inoviranje odgojno-obrazovne prakse, kompetencije, kontinuirani profesionalni razvoj, percepcija, učitelji
(innovating educational practice, competencies, continuing professional development, perception, teachers)
Sažetak
Recentna istraživanja o kreativnosti otkrivaju da su poticanje kreativnog mišljenja učenika i implementacija inovativne prakse učenja i poučavanja povezani s inicijalnim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem učitelja. Stoga je rad učitelja na vlastitom profesionalnom razvoju od presudne važnosti za realizaciju, kvalitetu, širenje i inoviranje odgojno-obrazovnog rada. Ako je inovativna odgojno-obrazovna praksa cilj, valja iznova propitati tradicionalne odgojno-obrazovne pristupe, stavljajući pritom pod znak pitanja mnoge ustaljene pedagoške teorije i praktična rješenja. U ovom se radu polazi od pristupa koji ističe važnost uspostavljanje politika, praksi i sustava koji će omogućiti kontinuirani profesionalni razvoj učitelja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini, kao i stvaranje te dijeljenje i inoviranje znanja. Cilj je ovoga rada bio utvrditi sadašnje stanje i probleme u organizaciji kontinuiranog razvoja učitelja kako bi se pridonijelo boljem razumijevanju i unapređivanju procesa razvoja škole prema organizaciji koja uči. Temeljno je bilo utvrditi percepciju ključnih kompetencija učitelja razredne nastave, njihovu međusobnu povezanost, proces stjecanja različitih kompetencija u okviru profesionalnog razvoja te njihov odnos sa općim socio-demografskim obilježjima učitelja. Primjenom upitnika o kompetencijama učitelja ispitano je 87 učitelja razredne nastave (M=3, Ž=84) zaposlenih u 15 matičnih osnovnih škola u Primorsko-goranskoj županiji. Na osnovi dosadašnjih teorijskih analiza i rezultata provedenog istraživanja može se zaključiti da učitelji imaju visoku percepciju razvijenosti profesionalnih kompetencija, osim percepcije razvijenosti kompetencija poznavanja karakteristika informacijsko-komunikacijske tehnologije i njezine primjene, poznavanja zakonodavstva i organizacijske zadaće učitelja, kao i postignuća znanosti važnih za rad, korištenja temeljne programske opreme te razumijevanja i interpretacije posebnosti medijske pismenosti. Istraživanjem je također utvrđeno da učitelji najviše teže razvoju kompetencija sporazumijevanja na stranom jeziku i korištenja IK tehnologije. Pored toga, više od 30% učitelja navodi potrebu za razvojem kompetencije javnog nastupa, istraživačkog rada i prepoznavanja darovite djece i rad s njima. Samo organizacija koja trajno uči može biti inovativna, pa su rezultati interpretirani u kontekstu smjernica za poboljšanje u kontinuiranom profesionalnom razvoju učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci