Pregled bibliografske jedinice broj: 699406
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja // XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 210-210 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 699406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja
(Changes in metacognition at students' population during university education)
Autori
Milić, Marija ; Kolesarić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja
/ Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 210-210
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metakognicija; metakognitivni doživljaji; studenti
(metacognition; metacognitive experiences; students)
Sažetak
Metakognicija obuhvaća znanja, procese i strategije kojima pojedinac kontrolira i prati vlastite misli. Upitnikom metakognicije (Cartwright – Hatton i Wells, 1997) mjere se vjerovanja o zabrinutosti i intruzivnim mislima. Prevedeni upitnik mjeri šest empirijski odvojenih kategorija i procesa usmjerenih na vlastite misli. Kategorije smo imenovali s obzirom čestice koje ih čine: Nekontroliranost i opasnost, Pozitivna vjerovanja, (Ne)pouzdanost u svoje mišljenje, Negativna vjerovanja povezana s predrasudama, kažnjavanjem i odgovornošću, Kognitivno samopouzdanje i Zabrinutost. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u razini metakognitivnih procesa studenata psihologije tijekom studija. U prvoj točki mjerenja sudjelovalo je 163 sudionika (6 muških i 157 ženskih). Raspon dobi sudionika bio je između 18 i 34 godine (prosječna dob 22 godine). Značajno veći rezultati u razini metakognitivnih procesa dobiveni su kod studenata prve godine studija u odnosu na studente treće, četvrte i pete godine. Također, značajno veće rezultate imaju i studenti druge godine u odnosu na studente četvrte i pete godine. Rezultati ukazuju na veću razinu zabrinutosti kod studenata na prvoj i drugoj godini u odnosu na studente starijih godina. Analizirajući podatke po pojedinim kategorijama, ustanovljeno je kako se razlike u rezultatima dobivenim u cjelokupnom upitniku repliciraju u prvom faktoru (Nekontroliranost i opasnost) dok u ostalim faktorima nema razlike u rezultatima različitih godina studija. Dvije godine nakon prvog mjerenja upitnik je ponovno proveden na prvoj i drugoj godini studija. Dobiveni rezultati potvrdili su rezultate dobivene prije dvije godine. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem daju bolji uvid u razvoj metakognitivnih funkcija studenata tijekom studija. Oni su ujedno i validacija upitnika čija primjena omogućuje otkrivanje poteškoća koje mogu imati studenti, a koje im otežavaju uspješno studiranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek