Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 699406

Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja


Milić, Marija; Kolesarić, Vladimir
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja // XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 210-210 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 699406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja
(Changes in metacognition at students' population during university education)

Autori
Milić, Marija ; Kolesarić, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 210-210

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metakognicija; metakognitivni doživljaji; studenti
(metacognition; metacognitive experiences; students)

Sažetak
Metakognicija obuhvaća znanja, procese i strategije kojima pojedinac kontrolira i prati vlastite misli. Upitnikom metakognicije (Cartwright – Hatton i Wells, 1997) mjere se vjerovanja o zabrinutosti i intruzivnim mislima. Prevedeni upitnik mjeri šest empirijski odvojenih kategorija i procesa usmjerenih na vlastite misli. Kategorije smo imenovali s obzirom čestice koje ih čine: Nekontroliranost i opasnost, Pozitivna vjerovanja, (Ne)pouzdanost u svoje mišljenje, Negativna vjerovanja povezana s predrasudama, kažnjavanjem i odgovornošću, Kognitivno samopouzdanje i Zabrinutost. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u razini metakognitivnih procesa studenata psihologije tijekom studija. U prvoj točki mjerenja sudjelovalo je 163 sudionika (6 muških i 157 ženskih). Raspon dobi sudionika bio je između 18 i 34 godine (prosječna dob 22 godine). Značajno veći rezultati u razini metakognitivnih procesa dobiveni su kod studenata prve godine studija u odnosu na studente treće, četvrte i pete godine. Također, značajno veće rezultate imaju i studenti druge godine u odnosu na studente četvrte i pete godine. Rezultati ukazuju na veću razinu zabrinutosti kod studenata na prvoj i drugoj godini u odnosu na studente starijih godina. Analizirajući podatke po pojedinim kategorijama, ustanovljeno je kako se razlike u rezultatima dobivenim u cjelokupnom upitniku repliciraju u prvom faktoru (Nekontroliranost i opasnost) dok u ostalim faktorima nema razlike u rezultatima različitih godina studija. Dvije godine nakon prvog mjerenja upitnik je ponovno proveden na prvoj i drugoj godini studija. Dobiveni rezultati potvrdili su rezultate dobivene prije dvije godine. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem daju bolji uvid u razvoj metakognitivnih funkcija studenata tijekom studija. Oni su ujedno i validacija upitnika čija primjena omogućuje otkrivanje poteškoća koje mogu imati studenti, a koje im otežavaju uspješno studiranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vladimir Kolesarić (autor)

Avatar Url Marija Milić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milić, Marija; Kolesarić, Vladimir
Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja // XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Ana ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 210-210 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Milić, M. & Kolesarić, V. (2014) Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja. U: Slišković, A., Burić, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, L., Sorić, I. & Vulić-Prtorić, A. (ur.)XIX. Dani psihologije u Zadru: sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Mili\'{c}, Marija and Kolesari\'{c}, Vladimir}, year = {2014}, pages = {210-210}, keywords = {metakognicija, metakognitivni do\v{z}ivljaji, studenti}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Promjene u metakognitivnoj razini studenata tijekom studiranja}, keyword = {metakognicija, metakognitivni do\v{z}ivljaji, studenti}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mili\'{c}, Marija and Kolesari\'{c}, Vladimir}, year = {2014}, pages = {210-210}, keywords = {metacognition, metacognitive experiences, students}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Changes in metacognition at students' population during university education}, keyword = {metacognition, metacognitive experiences, students}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font