Pregled bibliografske jedinice broj: 699317
Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi prirode i društva
Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi prirode i društva // 14. Dani Mate Demarina-Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 360-360 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 699317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena tradicionalnih i alternativnih oblika vrednovanja učeničkih postignuća u nastavi prirode i društva
(Application of Traditional and Alternative Assessment in Science and Society Teaching)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
14. Dani Mate Demarina-Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 360-360
ISBN
9789537210724
Skup
14. Dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
alternativno vrednovanje; tradicionalno vrednovanje; priroda i društvo; učenici; učitelji
(alternative assessment; traditional assessment; school subject Science and Society; students; teachers ;)
Sažetak
Vrednovanje učeničkih postignuća jedna je od ključnih komponenti nastave. Uz tradicionalne oblike vrednovanja, koji su uobičajeni u nastavnoj praksi, sve popularniji i učestaliji diskurs u obrazovanju zauzimaju i alternativni oblici vrednovanja učeničkih postignuća. Alternativni oblici vrednovanja usmjereni su na pružanje cjelovitije slike i više autentičnih informacija o učeniku, njegovu znanju, sposobnostima, vještinama i stavovima, odnosno kompetencijama koje razvija tijekom nastavnog procesa, a u nastavi prirode i društva primjenjivi su u raznovrsnim situacijama i kontekstima. U ovome radu razmatraju se različiti oblici vrednovanja učeničkih postignuća i mogućnosti njihove primjene u nastavi. U tom kontekstu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi koliko često učitelji primjenjuju tradicionalne i alternativne oblike vrednovanja tijekom nastave prirode i društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem učitelja razredne nastave na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Istraživanjem su detektirani oblici vrednovanja koje učitelji učestalo ili pak vrlo rijetko primjenjuju u nastavi prirode i društva, te nam dobiveni rezultati omogućuju analitičko razmatranje postojećeg stanja u nastavnoj praksi anketiranih ispitanika. Temeljem analize dobivenih rezultata, a u cilju osuvremenjivanja procesa vrednovanja učeničkih postignuća te njegove rekonceptualizacije i uporabe usmjerene prema vrednovanju učeničkih kompetencija, zaključci rada donose preporuke za učinkovitiju primjenu vrednovanja u nastavi prirode i društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija