Pregled bibliografske jedinice broj: 699256
Kršćansko razumijevanje egzistencije i suvremena slika svijeta. Kršćanski pogled na čovjeka.
Kršćansko razumijevanje egzistencije i suvremena slika svijeta. Kršćanski pogled na čovjeka., 2014., diplomski rad, diplomski, Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 699256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kršćansko razumijevanje egzistencije i suvremena slika svijeta. Kršćanski pogled na čovjeka.
(The Christian understanding of existence and the modern view of the world. The Christian view of human.)
Autori
Čičak, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.05
Godina
2014
Stranica
74
Mentor
Oslić, Josip
Ključne riječi
ljudsko opstojanje-egzistencija; Božje djelo; tjelesno-duhovna dimenzija čovjeka; prostorno-vremenska kategorija; smrt.
(human existence; God's creation; physical-spiritual dimension of the human; space- time category; death.)
Sažetak
Ovaj diplomski rad predstavlja cjelovit prikaz stvarnosti ljudskog opstojanja kroz filozofsko- teološki aspekt, koji uključuje čovjekovu navezanost na prostorno-vremensku kategoriju i smrt kao konačnicu ljudskog života. Glavni naglasak stavljen je na jedinstvenost i neponovljivost ljudske osobe, promatrane kroz Božje stvarateljsko djelo. Autor je podijelio rad na četiri osnovna poglavlja. U prvom poglavlju (1.) prikazuje se glavni pojam ljudske egzistencije, te se on proteže kroz cjelokupni rad. Ovdje se autor osvrće na prethodnike kršćanskog egzistencijalizma ‒ sv. Augustina, sv. Bonaventuru i Blaisea Pascala, te Božje djelovanje i utjecaj na njihov život kroz individualno-personalnu perspektivu. Martin Heidegger i Karl Jaspers otvaraju novu perspektivu u egzistencijalnom tematiziranju čovjeka i svijeta problematiziranjem vremena tehnike i opće ljudske komunikacije. U drugom, glavnom dijelu (2.) prikazan je cjeloviti pogled na čovjeka kroz njegovu tjelesno-duhovnu dimenziju. Ovdje je prikazano razumijevanje cjelovitosti čovjeka, te glavna problematika antropološkog redukcionizma kroz kršćanski nauk. Naglašena je čovjekova jedinstvenost i cjelovitost, koja čini supstancijalno jedinstvo, te se prikazuje čovjek stvoren na »sliku Božju« (Homo imago Dei). Treće poglavlje (3.) nadalje donosi prikaz glavnih značajki kategorije vremena i vremenitosti, na koju je ljudska egzistencija nedvojbeno navezana te o kojoj ovisi. Također je izloženo shvaćanje kategorije vremena za Aurelija Augustina i Tomu Akvinskog. Otkrivanje misterija vremena za čovjeka ima značenje ako je ono put koji vodi k spasenju ; u to je uključena i punina vremena označena dolaskom Sina Božjega u ljudsku povijest te njegovo soteriološko značenje. Četvrto, posljednje poglavlje (4.) razotkriva smrt kao konačnicu ljudskog života, koja čini njegov komplementarni dio. Smrt obuhvaća ljudsku egzistenciju, te čini čovjekov prijelaz kroz vjeru u uskrsnuće i vječni život.
Izvorni jezik
Hrvatski