Pregled bibliografske jedinice broj: 699222
Samoevaluacija učitelja razredne nastave u kontekstu nastave likovne kulture
Samoevaluacija učitelja razredne nastave u kontekstu nastave likovne kulture // 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A., Braičić, Z. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 295-304 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 699222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoevaluacija učitelja razredne nastave u kontekstu nastave likovne kulture
(Self-evaluation of class teachers in the context of visual art education)
Autori
Tomljenović, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A., Braičić, Z. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 295-304
Skup
14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
evaluacija; samoevaluacija; kompetencije; likovna kultura; učitelji razredne nastave
(evaluation; self-evaluation; competencies; visual art education; class teachers)
Sažetak
Evaluacija i samoevaluacija učitelja važan su element u suvremenoj koncepciji odgojno- obrazovnog sistema, u kojoj se uloga učitelja više ne svodi samo na puki prijenos znanja, već podrazumijeva posjedovanje niza profesionalnih, stručnih i osobnih kompetencija, usmjerenih na realizaciju odgojno-obrazovnih ciljeva i cjeloviti osobni razvoj učenika. U kontekstu nastave likovne kulture učitelj treba poznavati svrhu i ciljeve ovoga nastavnog predmeta, kako bi na primjeren način oblikovao kriterije procjene vlastite uspješnosti u njihovu ostvarivanju. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja kojemu je cilj bio ispitati stavove i mišljenja učitelja razredne nastave o evaluaciji i samoevaluaciji unutar nastave likovne kulture. Istraživanje je obuhvatilo 109 učitelja osnovnih škola iz Primorsko-goranske županije. Rezultati istraživanja su pokazali da većina učitelja provođenje samoevaluacije smatra važnim. Kao najčešću metodu samoevaluacije učitelji primjenjuju kritičku refleksiju, dok su složeniji i sistematičniji postupci poput sastavljanja vlastitih portfelja i istraživačkih projekata zanemareni. Rezultati upućuju na potrebu kontinuiranog stručnog usavršavanja koje će učiteljima pomoći u boljem razumijevanju i kvalitetnijem implementiranju suvremenih odgojno- obrazovnih standarda na likovnoumjetničkom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija