Pregled bibliografske jedinice broj: 699207
Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama
Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama // Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja : zbornik radova = Contemporary challenges to educational theory and practice : book of proceedings / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Ana ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb, 2014. str. 258-294 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 699207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama
(Musical education of teachers ofprimary education in european countries)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja : zbornik radova = Contemporary challenges to educational theory and practice : book of proceedings
/ Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Ana ; Braičić, Zdenko - Zagreb, 2014, 258-294
ISBN
978-953-7210-72-4
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. Dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učiteljski studij ; glazbeni kolegiji ; Europa
(Teacher Education ; musical courses ; Europe)
Sažetak
Cilj je ovoga rada usporedba učiteljskih studija u europskim državama u kontekstu stjecanja kompetencija studenata za poučavanje glazbe u primarnom obrazovanju. Prikazani su glazbeni kolegiji na učiteljskim studijima u sljedećim europskim državama: Slovenija, Bosna i Hercegovina, Mađarska, Austrija, Njemačka, Francuska, Italija, Engleska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška i Finska. Uočeno je da se učiteljski studiji u europskim državama organiziraju u trajanju od dvije (Francuska), tri (Austrija, Engleska, Irska, Norveška, Njemačka), četiri (Slovenija, Mađarska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška) i pet godina (Italija/integrirani studij ; Bosna i Hercegovina/4+1 ; Finska/3+2) te da učitelji primarnog obrazovanja u većini država tijekom učiteljskog studija uglavnom stječu nisku glazbenu naobrazbu. Zbog toga se u pojedinim državama učitelji primarnog obrazovanja specijaliziraju za izvođenje nastave glazbe i polaze dodatne glazbene kolegije (Mađarska, Škotska, Norveška, Irska). U nekim je državama glazbena specijalizacija učitelja primarnog obrazovanja uvjet poučavanja glazbe (Njemačka). U Sloveniji se učitelji primarnog obrazovanja mogu dodatno specijalizirati za vođenje pjevačkog zbora u nižim razredima osnovne škole. U pojedinim državama, zbog niske glazbene naobrazbe učitelja primarnog obrazovanja, nastavu glazbe izvode profesionalni glazbenici koji se moraju doškolovati za izvođenje nastave (Francuska, Engleska). U Nizozemskoj, zbog slabe glazbene naobrazbe učitelja primarnog obrazovanja, škole se odlučuju za suradnju s profesionalnim glazbenicima i mjesnim glazbenim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Umjetnička akademija, Osijek