Pregled bibliografske jedinice broj: 699132
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika // 14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-187 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 699132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika
(Teachers attitude about the function of mandatory reading in Croatian language classes)
Autori
Lulić, Ivana ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
/ Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 177-187
ISBN
978-953-7210-72-4
Skup
14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
lektira; stavovi učitelja; međupredmetna i unutarpredmetna korelacija
(Croatian language; reading; correlation)
Sažetak
Prema Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu (HNOS 2006:25) svrha je lektire razvijanje čitateljskih navika i interesa učenika, samostalnoga čitanja i zanimanja za književnoumjetničku riječ, a njezine temeljne zadaće proizlaze iz zadaće nastave književnosti. No, s obzirom na naglašenu važnost integracije i povezivanja odgojno-obrazovnih područja i unutarpredmetnih sastavnica, postavlja se pitanje na koji se još način učitelji tekstom lektirnih djela služe u nastavi Hrvatskoga jezika. Cilj ovog rada bio je ispitati stajališta učitelja o nastavi lektire, o ulozi lektirnih djela u nastavi predmeta Hrvatski jezik te poznavanju čitalačkih navika učenika. Rad se temelji na rezultatima istraživanja u kojemu je sudjelovalo 75 učitelja razredne nastave i nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnoj školi. Analiza rezultata pokazala je da većina učitelja smatra kako čitanje lektire ima ponajprije odgojnu vrijednost, a relativno mali postotak ispitanika smatra da lektira može, odnosno treba služiti kao predložak za nastavu jezika i jezičnog izražavanja. Samo dio ispitanih učitelja poznaje čitalačke interese i navike svojih učenika te ih uzima u obzir pri pripremi i provedbi nastave. Rezultati provedenoga istraživanja pokazuju da u obrazovanju učitelja veću pozornost treba pridati osvještavanju nužnosti povezivanja unutarpredmetnih sastavnica te načinima njihove provedbe, kao i činjenice da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja kao lingvometodički predlošci mogu poslužiti i tekstovi lektirnih djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija