Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 699132

Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika


Lulić, Ivana; Cvikić, Lidija
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika // 14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-187 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 699132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika
(Teachers attitude about the function of mandatory reading in Croatian language classes)

Autori
Lulić, Ivana ; Cvikić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 177-187

ISBN
978-953-7210-72-4

Skup
14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
lektira; stavovi učitelja; međupredmetna i unutarpredmetna korelacija
(Croatian language; reading; correlation)

Sažetak
Prema Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu (HNOS 2006:25) svrha je lektire razvijanje čitateljskih navika i interesa učenika, samostalnoga čitanja i zanimanja za književnoumjetničku riječ, a njezine temeljne zadaće proizlaze iz zadaće nastave književnosti. No, s obzirom na naglašenu važnost integracije i povezivanja odgojno-obrazovnih područja i unutarpredmetnih sastavnica, postavlja se pitanje na koji se još način učitelji tekstom lektirnih djela služe u nastavi Hrvatskoga jezika. Cilj ovog rada bio je ispitati stajališta učitelja o nastavi lektire, o ulozi lektirnih djela u nastavi predmeta Hrvatski jezik te poznavanju čitalačkih navika učenika. Rad se temelji na rezultatima istraživanja u kojemu je sudjelovalo 75 učitelja razredne nastave i nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnoj školi. Analiza rezultata pokazala je da većina učitelja smatra kako čitanje lektire ima ponajprije odgojnu vrijednost, a relativno mali postotak ispitanika smatra da lektira može, odnosno treba služiti kao predložak za nastavu jezika i jezičnog izražavanja. Samo dio ispitanih učitelja poznaje čitalačke interese i navike svojih učenika te ih uzima u obzir pri pripremi i provedbi nastave. Rezultati provedenoga istraživanja pokazuju da u obrazovanju učitelja veću pozornost treba pridati osvještavanju nužnosti povezivanja unutarpredmetnih sastavnica te načinima njihove provedbe, kao i činjenice da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja kao lingvometodički predlošci mogu poslužiti i tekstovi lektirnih djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lulić, Ivana; Cvikić, Lidija
Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika // 14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 177-187 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Lulić, I. & Cvikić, L. (2014) Čemu služi lektira? Stavovi učitelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika. U: Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A. & Braičić, Z. (ur.)14. dani Mate Demarina - Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Luli\'{c}, Ivana and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2014}, pages = {177-187}, keywords = {lektira, stavovi u\v{c}itelja, me\djupredmetna i unutarpredmetna korelacija}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {\v{C}emu slu\v{z}i lektira? Stavovi u\v{c}itelja o ulozi lektirnih djela u nastavi hrvatskoga jezika}, keyword = {lektira, stavovi u\v{c}itelja, me\djupredmetna i unutarpredmetna korelacija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Topusko, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luli\'{c}, Ivana and Cviki\'{c}, Lidija}, year = {2014}, pages = {177-187}, keywords = {Croatian language, reading, correlation}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {Teachers attitude about the function of mandatory reading in Croatian language classes}, keyword = {Croatian language, reading, correlation}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Topusko, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font