Pregled bibliografske jedinice broj: 699124
CJELOŽIVOTNO UČENJE FIZIOTERAPEUTA U HRVATSKOJ KROZ 15 GODINA RADA AKADEMIJE ZA RAZVOJNU REHABILITACIJU
CJELOŽIVOTNO UČENJE FIZIOTERAPEUTA U HRVATSKOJ KROZ 15 GODINA RADA AKADEMIJE ZA RAZVOJNU REHABILITACIJU // Knijga sažetaka, 6.Kongres fizioterapeuta Srbije sa međunarodnim učešćem, Novi Sad / Lačanski, Nina ; Krivokuća, Jasmina (ur.).
Novi Sad: Atelje 31, 2013. str. 43-44 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 699124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
CJELOŽIVOTNO UČENJE FIZIOTERAPEUTA U HRVATSKOJ KROZ 15 GODINA RADA AKADEMIJE ZA RAZVOJNU REHABILITACIJU
(15 years of Croatian Academy for Developmental Habilitation in the Process of Lifelong Learning of Physiotherapists in Croatia)
Autori
Milaščević, Darko ; Skočilić-Kotnik, Suzana ; Mejaški-Bošnjak, Vlatka, Klaić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knijga sažetaka, 6.Kongres fizioterapeuta Srbije sa međunarodnim učešćem, Novi Sad
/ Lačanski, Nina ; Krivokuća, Jasmina - Novi Sad : Atelje 31, 2013, 43-44
ISBN
978-86-904649-4-4
Skup
6.Kongres fizioterapeuta Srbije sa međunarodnim učešćem
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 25.04.2013. - 27.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; fizioterapija; neuropedijatrija
(lifelong leasning; physiotherapy; neuropediatrics)
Sažetak
U procesu cjeloživotnog učenja za fizioterapeute u Hrvatskoj značajno mjesto ima Akademija za razvojnu rehabilitaciju osnovana 1997. na Klinici za dječje bolesti Zagreb. Preko 400 članova Akademije su interdisciplinarni stručnjaci različitih specijalnosti iz svih dijelova Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije koji rade u području neurorazvojne habilitacije. Aktivnosti Akademije obuhvaćaju stručno usavršavanje liječnika i terapeuta u području razvojne habilitacije, podučavanje roditelja, odgajatelja i učitelja u primjeni i provođenju terapijskih postupaka u djece s neurorazvojnim odstupanjima, te publikacije iz područja razvojne rehabilitacije za stručnjake i roditelje. Specifični ciljevi Akademije su promicanje interdisciplinarnog pristupa u razvojnoj rehabilitaciji te implementacija novih terapijskih metoda kroz suradnju s međunarodnim stručnjacima i institucijama. Aktivnosti Akademije događale su se paralelno sa unaprjeđenjem formalnog obrazovanja u Hrvatskoj kroz organizaciju interdisciplinarnih tečajeva kao dijela cjeloživotnog učanja za fizioterapeute, liječnike i ostale članove habilitacijskog tima. U vrijeme kada je Akademija osnovana visoko obrazovanje fizioterapeuta u Hrvatskoj je bilo na razini dvogodišnjeg programa. 15 godina kasnije sustav edukacije za fizioterapeute u Hrvatskoj sastoji se od dodiplomske i diplomske specijalističke razine (3+2) kao dio Bolonjskog procesa započetog 2005.godine. Stjecanje praktičnih vještina potrebnih za kliničku praksu fizioterapeuta prepoznato je od Hrvatske komore fizioterapeuta koja boduje tečajeve Akademije u procesu licenciranja fizioterapeuta za samostalan rad. Neki od održanih tečaja su Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika 1-3. godine, Rana komunikacija i interakcija, Senzorička integracija J. Ayres, Miofunkcionalna terapija orofacijalnih diskinezija, Priprema tijela za logopedsku terapiju, Vojta i Bobath osnovni i napredni tečajevi, kao i Gross Motor Function Measure, MACS, PEDI i drugi praktični tečajevi metoda procjene u neurofizioterapiji. Akademija aktivno surađuje sa Europskom akademijom za razvojnu habilitaciju, a rezultat suradnje je bio 20. Kongres Europske akademije za razvojnu habilitaciju održan u zagrebu 2008.godine. Suradnja Akademije sa Surveillance of Cerebral Palsy in Europe projektom doveo je do početka osnivanja Hrvatskog registra djece s cerebralnom paralizom kao 28 države unutar SCPE mreže registara. Akademija za razvojnu habilitaciju neprocjenjivo je doprinijela razvoju cjeloživotnog učenja za fizioterapeute u Hrvatskoj i regiji, kao i promociji formalnog obrazovanja na dodiplomskoj i diplomskoj razini. Napredak je vidljiv kroz opći razvoj fizioterapijske profesije i prepoznavanja uloge fizioterapeuta unutar habilitacijskog tima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti