Pregled bibliografske jedinice broj: 698492
Primjena pozitivne psihologije u upravljanju kvalitetom u zdravstvenoj njezi
Primjena pozitivne psihologije u upravljanju kvalitetom u zdravstvenoj njezi // Zbornik radova: Hrvatsko sestrinstvo ususret Europskoj uniji / Pavić, Jadranka ; Turuk, Vesna (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2011. str. 105-107 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 698492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena pozitivne psihologije u upravljanju kvalitetom u zdravstvenoj njezi
(Applying positive psychology in nursing care quality management)
Autori
Smrekar, Martina ; Konjevoda, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova: Hrvatsko sestrinstvo ususret Europskoj uniji
/ Pavić, Jadranka ; Turuk, Vesna - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2011, 105-107
ISBN
978-953-6239-29-0
Skup
Hrvatsko sestrinstvo ususret Europskoj uniji
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.03.2011. - 26.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pozitivna psihologija ; upravljanje kvalitetom ; timski rad ; sestrinska praksa
(positive psychology ; quality management ; teamwork ; nursing practice)
Sažetak
Pozitivna psihologija obuhvaća razne tehnike koje će potaknuti ljude da identificiraju i razvijaju pozitivne emocije, iskustva i karakterne crte. Naglašava prednosti osobe, a ne slabosti, utječe na povećanje efikasnosti i aktivnosti u radu. Principi pozitivne psihologije su strast, odnosi, optimizam, proaktivnost, energija i nasljeđe. Oni omogućuju da vođe timova i njihovi zaposlenici stvore optimalnu razinu funkcioniranja organizacije. Provedena istraživanja u zdravstvenom sustavu rezultiraju iznimnom učinkovitošću primjene pozitivne psihologije kao strategije koja mijenja kulturu funkcioniranja bolnica na način da voditelj i osoblje tima lakše mogu pružiti kvalitetnu zdravstvenu skrb. Cjelokupno funkcioniranje zdravstvenih ustanova ovisi o angažmanu svakog pojedinog zaposlenika. Vrlo je važno osigurati mogućnost svakom zaposleniku da kroz rad koji obavlja, osim egzistencijalnih, zadovoljava svoje psihološke i socijalne potrebe, potvrđuje svoj identitet, samopoštovanje i status te tako postiže samoaktualizaciju. Uspješan vođa tima mora imati sposobnost formulirati viziju i izraziti očekivanja, uvesti vrijednosti, postaviti ciljeve i osmisliti nagrađivanje, rješavati sukobe i ponuditi potporu, osposobiti tim da vjeruje u sebe i svoj rad. Upravljanje kvalitetom podrazumijeva razvijanje i unapređenje procesa rada sa ciljem sprječavanja eventualnih pogrešaka. To je funkcija menadžmenta u kojoj se rad prati, mjeri i poduzimaju korektivne radnje sa ciljem zadovoljavanja predviđenih ciljeva organizacije. Primjena pozitivne psihologije u radu medicinskih sestara znatno podiže razinu kvalitete zdravstvene njege. Ovim radom želi se prikazati i naglasiti važnost pozitivne psihologije, što ona donosi u svakodnevnom radu našim korisnicima, radnoj organizaciji i samom osoblju. Primjenom pozitivne psihologije djelatnici mogu pomoći svojim korisnicima da se usredotoče na zdravlje, da razvijaju snagu i nadu.
Izvorni jezik
Hrvatski