Pregled bibliografske jedinice broj: 697699
Kontinuirani profesionalni razvoj – mogućnosti, zapreke i interesi.
Kontinuirani profesionalni razvoj – mogućnosti, zapreke i interesi. // Zbornik radova kongresa Hrvatskog torakalnog društva Toraks 2013
Zagreb, 2013. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 697699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontinuirani profesionalni razvoj – mogućnosti, zapreke i interesi.
(Continuing professional development- possibilities, obstacles and interests)
Autori
Čukljek Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova kongresa Hrvatskog torakalnog društva Toraks 2013
/ - Zagreb, 2013, 1-1
Skup
Kongres Hrvatskog torakalnog društva Toraks 2013
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.06.2013. - 08.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
profesionalni razvoj ; medicinske sestre
(professional development ; nurses)
Sažetak
Nužnost kontinuiranog profesionalnog razvoja obilježje je svih zdravstvenih profesija pa tako i sestrinstva. Osnovna je pretpostavka da medicinske sestre moraju usvajati dodatna znanja i vještine po završetku formalnog obrazovanja, kao i obnavljati prethodno stečena, budući razvoj sestrinstva i medicine, nove dijagnostičke i terapijske metode liječenja, tehnologija u zdravstvenoj skrbi svakodnevno stavlja nove zahtjeve pred medicinske sestre. Profesionalni razvoj je nužan kako bi se povećala razina znanja i vještina kroz kontinuiranu profesionalnu edukaciju. Cilj profesionalnog razvoja je osiguravanje sigurne i učinkovite skrbi za pacijente (Gould 2006, Munro 2008), a primjena zastarjelih starih i neučinkovitih intervencija može imati i negativne učinke na pacijente (Gallagher 2007). Zakon o sestrinstvu propisuje minimalno obvezno stručno usavršavanje s ciljem obnavljanja stečenih znanja i usvajanja novih znanja i vještina, a u skladu s najnovijim dostignućima i saznanjima iz područja sestrinstva. Trajno stručno usavršavanje provodi se sudjelovanjem na stručnim seminarima, tečajevima i stručnim skupovima, a poslodavac je obvezan omogućiti medicinskoj sestri stručno usavršavanje u opsegu potrebe za obnavljanje odobrenja za samostalan rad. Mogućnosti sudjelovanja u programima stručnog usavršavanja u mnogim slučajevima ovise o osobitostima radnog mjesta, mogućnostima dobivanja slobodnih dana, manjku osoblja, financijskim mogućnostima, poslodavcima, inicijativi i osobinama medicinskih sestara (mlade obitelji) (Gallagher 2007, Furze, Pearcey 1999). Cilj istraživanja bio je utvrditi mogućnosti, zapreke i interese vezane uz profesionalni razvoj. U istraživanju provedenom u rujnu 2011 sudjelovalo je 355 studenata prve godine izvanrednog studija sestrinstva Zdravstvenog veleučilišta, 85% je bilo ženskog spola, prosječna dob ispitanika bila je 31 godina. Većina ispitanika je zaposlena u bolničkim ustanovama, prosječno imaju 11.2 godine radnog iskustva. Tijekom prošle godine većina ispitanika (52%) sudjelovala je u radionicama, 40% je sudjelovalo na kongresu u Hrvatskoj, a 3.4% ispitanika na kongresu izvan Hrvatske. Devet sestara objavilo je rad u sestrinskom časopisu, a 32 su sudjelovale u kliničkim istraživanjima kao dio istraživačkog tima. Aktivno su sudjelovale na kongresima i radionicama trajnog usavršavanja. Većina ispitanika (67%) provela je do 7 dana na stručnom usavršavanju. Kao glavne zapreke vezane uz stručno usavršavanje, medicinske sestre navode nedostatak podrške poslodavca, nemogućnost dobivanja slobodnih dana, obveze na radnom mjestu. U slijedećoj godini planiraju posvetiti vrijeme studiju, aktivno sudjelovati na kongresu u Hrvatskoj, napisati rad za sestrinski časopis te provesti sestrinsko istraživanje. Kontinuirani profesionalni razvoj je sastavni dio sestrinske profesije i sestre su svjesne toga. Sestre sudjeluju u dostupnim oblicima stručnog usavršavanja s ciljem stjecanja novih znanja i vještina, no i odabiru programe sukladno svojim potrebama i interesima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti