Pregled bibliografske jedinice broj: 697216
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina // Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" / Pavlin-Bernardić, Nina (ur.).
Zagreb: Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 22-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 697216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina
(Use of applications developed within the project ICT-AAC in encouraging development of mathematical and reading skills)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Kuterovac Jagodić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama"
/ Pavlin-Bernardić, Nina - Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 22-23
ISBN
978-953-184-196-2
Skup
Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.05.2014. - 16.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
matematičke vještine; vještine čitanja; potpomognuta komunikacija
(mathematical skills; reading skills; augmented and alternative communication)
Sažetak
U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na specifične količine (primjerice, mogu zaključiti da je jedan skup loptica manji od drugog). Na sljedećoj razini zaključuju o brojevima koji su povezani s pojedinačnim smislenim kontekstom („tri loptice plus dvije loptice su pet loptica“), nakon toga mogu zaključivati o specifičnim brojevima apstraktnom kontekstu (npr. 3 + 2 = 5), a na posljednjoj razini usvajaju opća aritmetička načela (npr. a + b – b = a). Što se tiče čitalačkih vještina, vrlo bitnim prediktorima uspjeha u čitanju pokazali su se poznavanje slova i fonološka svjesnost. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje manjim dijelovima od riječi i njen razvoj kroz predškolsku dob i početak osnovne škole prolazi kroz sljedeće faze (Kadaverek i Justice, 2004): svjesnost o riječima, svjesnost o slogovima, svjesnost o rimi, svjesnost o onsetu, prepoznavanje glasova, glasovno stapanje, glasovna raščlamba, pobrojavanje glasova te manipulacija glasovima. Aplikacije razvijene u okviru ICT-AAC projekta osmišljene su upravo tako da kod djece potiču razvoj nekih od navedenih vještina i stoga su korisne i u poučavanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama i u poučavanju djece urednog razvoja predškolske i osnovnoškolske dobi. U izlaganju ćemo prikazati mogućnosti korištenja aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih vještina (aplikacije Matematički vrtuljak i Matematička igraonica) te čitalačkih vještina (aplikacije Slovarica i Glaskalica).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Vlahović-Štetić
(autor)
Gordana Kuterovac Jagodić
(autor)
Nina Pavlin-Bernardić
(autor)