Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 697216

Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina


Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Kuterovac Jagodić, Gordana
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina // Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" / Pavlin-Bernardić, Nina (ur.).
Zagreb: Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 22-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 697216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina
(Use of applications developed within the project ICT-AAC in encouraging development of mathematical and reading skills)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Kuterovac Jagodić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" / Pavlin-Bernardić, Nina - Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 22-23

ISBN
978-953-184-196-2

Skup
Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.05.2014. - 16.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
matematičke vještine; vještine čitanja; potpomognuta komunikacija
(mathematical skills; reading skills; augmented and alternative communication)

Sažetak
U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na specifične količine (primjerice, mogu zaključiti da je jedan skup loptica manji od drugog). Na sljedećoj razini zaključuju o brojevima koji su povezani s pojedinačnim smislenim kontekstom („tri loptice plus dvije loptice su pet loptica“), nakon toga mogu zaključivati o specifičnim brojevima apstraktnom kontekstu (npr. 3 + 2 = 5), a na posljednjoj razini usvajaju opća aritmetička načela (npr. a + b – b = a). Što se tiče čitalačkih vještina, vrlo bitnim prediktorima uspjeha u čitanju pokazali su se poznavanje slova i fonološka svjesnost. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje manjim dijelovima od riječi i njen razvoj kroz predškolsku dob i početak osnovne škole prolazi kroz sljedeće faze (Kadaverek i Justice, 2004): svjesnost o riječima, svjesnost o slogovima, svjesnost o rimi, svjesnost o onsetu, prepoznavanje glasova, glasovno stapanje, glasovna raščlamba, pobrojavanje glasova te manipulacija glasovima. Aplikacije razvijene u okviru ICT-AAC projekta osmišljene su upravo tako da kod djece potiču razvoj nekih od navedenih vještina i stoga su korisne i u poučavanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama i u poučavanju djece urednog razvoja predškolske i osnovnoškolske dobi. U izlaganju ćemo prikazati mogućnosti korištenja aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih vještina (aplikacije Matematički vrtuljak i Matematička igraonica) te čitalačkih vještina (aplikacije Slovarica i Glaskalica).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Kuterovac Jagodić, Gordana
Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina // Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" / Pavlin-Bernardić, Nina (ur.).
Zagreb: Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 22-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. & Kuterovac Jagodić, G. (2014) Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina. U: Pavlin-Bernardić, N. (ur.)Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama".
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana}, editor = {Pavlin-Bernardi\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {22-23}, keywords = {matemati\v{c}ke vje\v{s}tine, vje\v{s}tine \v{c}itanja, potpomognuta komunikacija}, isbn = {978-953-184-196-2}, title = {Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podr\v{z}avanju i poticanju razvoja matemati\v{c}kih i \v{c}itala\v{c}kih vje\v{s}tina}, keyword = {matemati\v{c}ke vje\v{s}tine, vje\v{s}tine \v{c}itanja, potpomognuta komunikacija}, publisher = {Fakultet elektrotehnike i ra\v{c}unarstva Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana}, editor = {Pavlin-Bernardi\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {22-23}, keywords = {mathematical skills, reading skills, augmented and alternative communication}, isbn = {978-953-184-196-2}, title = {Use of applications developed within the project ICT-AAC in encouraging development of mathematical and reading skills}, keyword = {mathematical skills, reading skills, augmented and alternative communication}, publisher = {Fakultet elektrotehnike i ra\v{c}unarstva Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font