Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 696874

Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama


Džinić, Jasmina
Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama, 2014., doktorska disertacija, Pravni fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 696874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama
(Impact of quality improvement instruments on organizational learning in administrative organizations)

Autori
Džinić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Pravni fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.04

Godina
2014

Stranica
468

Mentor
Koprić, Ivan

Ključne riječi
kvaliteta u javnoj upravi; instrumenti unapređenja kvalitete; organizacijsko učenje; upravne organizacije; lokalna samouprava; Hrvatska
(quality in public administration; quality improvement instruments; organizational learning; administrative organizations; local self-government; Croatia)

Sažetak
Upravljanje kvalitetom u organizacijama i organizacijsko učenje tradicionalno se proučavaju u okviru privatnog sektora i to uglavnom kao dva zasebna procesa. Uslijed provođenja menadžerskih upravnih reformi javlja se interes za pitanje kvalitete u javnoj upravi, što je dovelo do preuzimanja različitih modela upravljanja kvalitetom iz privatnog sektora i razvoja posebnih instrumenata unapređenja kvalitete u javnom sektoru. Budući da je proučavanje organizacijskog učenja u okviru brojnih disciplina rezultiralo razvojem niza različitih pristupa tom fenomenu, u radu se u okviru širih teorijskih analiza razmatra mogućnost integracije postojećih shvaćanja organizacijskog učenja. Klasifikacija instrumenata unapređenja kvalitete prema složenosti operacionaliziranoj uz pomoć četiri faktora predstavlja temelj za razvoj teorijskog modela i provedbu empirijskog istraživanja. Naime, cilj rada je na empirijskom materijalu provjeriti teorijske postavke o utjecaju primjene i složenosti instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama. Na taj način se popunjava i znanstvena praznina u području dosad nedostatnih spoznaja o odnosima upravljanja kvalitetom i organizacijskog učenja u upravnim organizacijama. Teorijski model provjeren je u okviru višestruke studije slučaja provedene u gradskim upravama tri grada u Hrvatskoj. Veći dio podataka potrebnih za provjeru temeljnih hipoteza rada prikupljen je tijekom osobnog posjeta doktorandice odabranim gradskim upravama i to uvidom u gradske evidencije, provedbom ankete među gradskim službenicima, intervjuiranjem rukovodećeg osoblja te neposrednim opažanjem. Preostali podaci prikupljeni su putem javno objavljenih evidencija i registara te pregledom i analizom pravnih propisa. U svrhu obrade podataka primijenjene su metode deskriptivne statistike, hi-kvadrat test, bivarijatna korelacija i T-test analiza. Rezultati mjerenja glavnih varijabli nisu potvrdili istraživačke hipoteze rada, ali su tijekom istraživanja uočeni faktori koji predstavljaju potencijalno važne varijable u odnosu instrumenata unapređenja kvalitete i organizacijskog učenja u upravnim organizacijama. Na kraju rada doktorandica ukazuje na praktičan problem neprepoznavanja važnosti upravljanja kvalitetom u hrvatskoj javnoj upravi te daje prijedloge za nova istraživanja u predmetnom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo



POVEZANOST RADA


Projekti:
066-0661428-2515 - Europeizacija hrvatske javne uprave: utjecaj na razvoj i nacionalni identitet (Koprić, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Koprić (mentor)

Avatar Url Jasmina Džinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Džinić, Jasmina
Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama, 2014., doktorska disertacija, Pravni fakultet, Zagreb
Džinić, J. (2014) 'Utjecaj instrumenata unapređenja kvalitete na organizacijsko učenje u upravnim organizacijama', doktorska disertacija, Pravni fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {D\v{z}ini\'{c}, Jasmina}, year = {2014}, pages = {468}, keywords = {kvaliteta u javnoj upravi, instrumenti unapre\djenja kvalitete, organizacijsko u\v{c}enje, upravne organizacije, lokalna samouprava, Hrvatska}, title = {Utjecaj instrumenata unapre\djenja kvalitete na organizacijsko u\v{c}enje u upravnim organizacijama}, keyword = {kvaliteta u javnoj upravi, instrumenti unapre\djenja kvalitete, organizacijsko u\v{c}enje, upravne organizacije, lokalna samouprava, Hrvatska}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {D\v{z}ini\'{c}, Jasmina}, year = {2014}, pages = {468}, keywords = {quality in public administration, quality improvement instruments, organizational learning, administrative organizations, local self-government, Croatia}, title = {Impact of quality improvement instruments on organizational learning in administrative organizations}, keyword = {quality in public administration, quality improvement instruments, organizational learning, administrative organizations, local self-government, Croatia}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font