Pregled bibliografske jedinice broj: 696145
Procurement of Croatian Firms on Domestic and International Markets
Procurement of Croatian Firms on Domestic and International Markets // Economics & Economy (Podgorica), 1 (2013), 1; 67-85 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 696145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procurement of Croatian Firms on Domestic and International Markets
Autori
Kovač, Ivan ; Galić, Nagyszombaty, Andrea ; Sruk, Boris
Izvornik
Economics & Economy (Podgorica) (2336-9213) 1
(2013), 1;
67-85
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Croatian Firms ; Domestic Market ; International Market
Sažetak
Autori u radu preispituju dosadašnje spoznaje vezane uz proces nabave, posebice u pogledu izvora. Iskazan je prikaz recentnih radova te autori ukazuju na potrebu uključivanja procesa nabave u sustav korporativnog planiranja te zaključuju kako odgovarajuća strategija nabave može predstavljati značajan izvor konkurentne prednosti poduzeća. Autori ističu da u slučajevima kada je važnost kupovine određenog proizvoda i složenost tržišta ponude visoka, ključni kriteriji u strategiji nabave trebaju biti dugoročna sigurnost opskrbe i partnerski odnos s dobavljačima. Autori su također ustanovili značajne razlike u procesima i izvorima nabave u Hrvatskoj i EU te su zaključili da su glavni faktori koji objašnjavaju razlike u izvorima nabave niža razina međunarodne integracije Hrvatske te strukturne promjene u hrvatskom gospodarstvu. Promjene u strukturi nabave hrvatskih industrijskih poduzeća iz inozemstva ukazuju na stagnaciju hrvatske industrije. Makroekonomski trendovi u periodu prije recesije su bili primarno obilježeni rastućom domaćom finalnom potražnjom te je uslijed niže konkurentnosti domaćih poduzeća zabilježeno veće oslanjanje na uvoz finalnih roba iz inozemstva. Znanstveni doprinos rada ogleda se u primjeni odgovarajućih znanstvenih metoda u empirijskoj analizi procesa i izvora nabave hrvatskih poduzeća i dokazivanju hipoteze da je razina međunarodne integracije ključni faktor za objašnjavanje razine nabave na međunarodnom tržištu. Autori metodama analize i sinteze utvrđuju sličnosti i razlike u pogledu trendova nabave hrvatskih i europskih poduzeća na inozemnom tržištu. Autori zaključuju da se trendovi nabave hrvatskih poduzeća razlikuju u odnosu na trendove zabilježene u ostalim europskim zemljama te kao faktore koji su signifikantni u objašnjavanju tih razlika ističu strukturne karakteristike hrvatskog gospodarstva, stagnaciju u industrijskoj proizvodnji te makroekonomska kretanja koja su bila obilježena dominantnom ulogom domaće potražnje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal of Economic Literature