Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 695826

Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta


Jerković, Dijana
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta, 2005., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 695826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta
(Differences among teachers in their knowledge, attitudes and behaviours related to the Convention on the Rights of the Child)

Autori
Jerković, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.12

Godina
2005

Stranica
83

Mentor
Kozarić-Kovačić, Dragica

Ključne riječi
Znanja ; stavovi ; ponašanja ; učitelji ; Konvencija o pravima djeteta
(Knowledge ; attitudes ; behaviours ; teachers ; Convention on the Rights of the Child)

Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razliku u znanju, stavovima i ponašanju nastavnika vezanih uz odredbe Konvencije o pravima djeteta. Uzorak je sačinjavalo 115 nastavnika iz Zagreba (16 muškaraca tj. 13.9% i 99 žena tj. 86.1%) i 70 nastavnika iz Metkovića (15 muškaraca tj. 21.4% i 55 žena tj. 78.6%). U svrhu istraživanja sačinjen je anketni upitnik čije su metrijske karakteristike provjerene u pilot istraživanju. Upitnik je sadržavao: test znanja (20 pitanja), upitnik za mjerenje ponašanja (6 situacija) i skalu za mjerenje stavova Likertovog tipa (22 tvrdnje). Test znanja je sadržavao: a) pitanja koja su se odnosila na poznavanje prava djeteta koja proizlaze iz Kaznenog zakona i iz drugih zakona i b) pitanja koja su se odnosila na poznavanje temeljnih spoznaja iz područja zlostavljanja. Upitnik za mjerenje ponašanja je sadržavao 6 situacija koje su se odnosile na kršenje jednog prava djeteta: a) fizičko zlostavljanje, b) seksualno zlostavljanje, c) pravo na školovanje, d) izloženost dileru drogom, e) organizaciju slobodnog vremena i f) pravo na slobodan izbor vjeroispovijedi. Skala za mjerenje stavova je sadržavala tvrdnje koje su se odnosile na opća načela Konvencije o pravima djeteta i pojedina prava djece. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, t – testom, hi kvadratom i analizom varijance (ANOVA). Rezultati pokazuju da postoji razlika u znanju, stavovima i ponašanjima nastavnika iz ispitivanih sredina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jerković, Dijana
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta, 2005., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Jerković, D. (2005) 'Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta', diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jerkovi\'{c}, Dijana}, year = {2005}, pages = {83}, keywords = {Znanja, stavovi, pona\v{s}anja, u\v{c}itelji, Konvencija o pravima djeteta}, title = {Usporedba znanja, stavova i pona\v{s}anja nastavnika osnovnih \v{s}kola prema Konvenciji o pravima djeteta}, keyword = {Znanja, stavovi, pona\v{s}anja, u\v{c}itelji, Konvencija o pravima djeteta}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jerkovi\'{c}, Dijana}, year = {2005}, pages = {83}, keywords = {Knowledge, attitudes, behaviours, teachers, Convention on the Rights of the Child}, title = {Differences among teachers in their knowledge, attitudes and behaviours related to the Convention on the Rights of the Child}, keyword = {Knowledge, attitudes, behaviours, teachers, Convention on the Rights of the Child}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font