Pregled bibliografske jedinice broj: 695826
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta, 2005., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 695826 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba znanja, stavova i ponašanja nastavnika osnovnih škola prema Konvenciji o pravima djeteta
(Differences among teachers in their knowledge, attitudes and behaviours related to the Convention on the Rights of the Child)
Autori
Jerković, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
2005
Stranica
83
Mentor
Kozarić-Kovačić, Dragica
Ključne riječi
Znanja ; stavovi ; ponašanja ; učitelji ; Konvencija o pravima djeteta
(Knowledge ; attitudes ; behaviours ; teachers ; Convention on the Rights of the Child)
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razliku u znanju, stavovima i ponašanju nastavnika vezanih uz odredbe Konvencije o pravima djeteta. Uzorak je sačinjavalo 115 nastavnika iz Zagreba (16 muškaraca tj. 13.9% i 99 žena tj. 86.1%) i 70 nastavnika iz Metkovića (15 muškaraca tj. 21.4% i 55 žena tj. 78.6%). U svrhu istraživanja sačinjen je anketni upitnik čije su metrijske karakteristike provjerene u pilot istraživanju. Upitnik je sadržavao: test znanja (20 pitanja), upitnik za mjerenje ponašanja (6 situacija) i skalu za mjerenje stavova Likertovog tipa (22 tvrdnje). Test znanja je sadržavao: a) pitanja koja su se odnosila na poznavanje prava djeteta koja proizlaze iz Kaznenog zakona i iz drugih zakona i b) pitanja koja su se odnosila na poznavanje temeljnih spoznaja iz područja zlostavljanja. Upitnik za mjerenje ponašanja je sadržavao 6 situacija koje su se odnosile na kršenje jednog prava djeteta: a) fizičko zlostavljanje, b) seksualno zlostavljanje, c) pravo na školovanje, d) izloženost dileru drogom, e) organizaciju slobodnog vremena i f) pravo na slobodan izbor vjeroispovijedi. Skala za mjerenje stavova je sadržavala tvrdnje koje su se odnosile na opća načela Konvencije o pravima djeteta i pojedina prava djece. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, t – testom, hi kvadratom i analizom varijance (ANOVA). Rezultati pokazuju da postoji razlika u znanju, stavovima i ponašanjima nastavnika iz ispitivanih sredina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb