Pregled bibliografske jedinice broj: 695772
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 695772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika
(Syntactic analysis of texts in textbooks for teaching English to young learners)
Autori
Patekar, Jakob
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
sintaktička analiza ; udžbenici za rano učenje engleskoga jezika ; redoslijed riječi u rečenici
(syntactic analysis ; textbooks for teaching English to young learners ; word order)
Sažetak
Hrvatski se jezik od engleskoga razlikuje između ostaloga i u sintaktičkoj slobodi rečeničnih elemenata. Naime hrvatski kao fleksivno bogat jezik dopušta poprilično slobodan redoslijed riječi u rečenici, dok je u engleskome kao fleksivno siromašnome jeziku redoslijed riječi relativno fiksan. Riječ je dakle o razlici koja bi izvornim govornicima hrvatskoga jezika mogla predstavljati problem u ranome učenje engleskoga kao stranoga jezika, odnosno o razlici koja bi mogla biti izvorom negativnoga međujezičnog utjecaja. S obzirom na to da se gramatika, pa tako ni redoslijed riječi, eksplicitno ne poučava u ranoj školskoj dobi, zanimljivo je istražiti koliko sam unos (input), odnosno tekstovi u udžbenicima, djecu upućuje na obrazac SPO koji prevladava u engleskome jeziku. U ovome se izlaganju stoga predstavljaju rezultati sintaktičke analize provedene na udžbenicima dvaju izdavača koji su odobreni za uporabu u prvim četirima razredima osnovne škole. Pri sintaktičkoj se analizi najviše pažnje posvetilo zastupljenosti triju vrsta rečenica (izjavnih, upitnih i poticajnih) te redoslijedu riječi. Rezultati istraživanja imaju implikacije ne samo za promišljanje međujezičnoga utjecaja, nego i za razmišljanje o mogućim smjernicama za autore i recenzente udžbenika za rano učenje engleskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija