Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 695772

Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika


Patekar, Jakob
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 695772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika
(Syntactic analysis of texts in textbooks for teaching English to young learners)

Autori
Patekar, Jakob

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
sintaktička analiza ; udžbenici za rano učenje engleskoga jezika ; redoslijed riječi u rečenici
(syntactic analysis ; textbooks for teaching English to young learners ; word order)

Sažetak
Hrvatski se jezik od engleskoga razlikuje između ostaloga i u sintaktičkoj slobodi rečeničnih elemenata. Naime hrvatski kao fleksivno bogat jezik dopušta poprilično slobodan redoslijed riječi u rečenici, dok je u engleskome kao fleksivno siromašnome jeziku redoslijed riječi relativno fiksan. Riječ je dakle o razlici koja bi izvornim govornicima hrvatskoga jezika mogla predstavljati problem u ranome učenje engleskoga kao stranoga jezika, odnosno o razlici koja bi mogla biti izvorom negativnoga međujezičnog utjecaja. S obzirom na to da se gramatika, pa tako ni redoslijed riječi, eksplicitno ne poučava u ranoj školskoj dobi, zanimljivo je istražiti koliko sam unos (input), odnosno tekstovi u udžbenicima, djecu upućuje na obrazac SPO koji prevladava u engleskome jeziku. U ovome se izlaganju stoga predstavljaju rezultati sintaktičke analize provedene na udžbenicima dvaju izdavača koji su odobreni za uporabu u prvim četirima razredima osnovne škole. Pri sintaktičkoj se analizi najviše pažnje posvetilo zastupljenosti triju vrsta rečenica (izjavnih, upitnih i poticajnih) te redoslijedu riječi. Rezultati istraživanja imaju implikacije ne samo za promišljanje međujezičnoga utjecaja, nego i za razmišljanje o mogućim smjernicama za autore i recenzente udžbenika za rano učenje engleskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Jakob Patekar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Patekar, Jakob
Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2011. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Patekar, J. (2011) Sintaktička analiza tekstova u udžbenicima za rano učenje engleskoga jezika. U: 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima u Zagrebu, specijalizirani znanstveni skup Rano učenje i poučavanje stranoga jezika.
@article{article, author = {Patekar, Jakob}, year = {2011}, keywords = {sintakti\v{c}ka analiza, ud\v{z}benici za rano u\v{c}enje engleskoga jezika, redoslijed rije\v{c}i u re\v{c}enici}, title = {Sintakti\v{c}ka analiza tekstova u ud\v{z}benicima za rano u\v{c}enje engleskoga jezika}, keyword = {sintakti\v{c}ka analiza, ud\v{z}benici za rano u\v{c}enje engleskoga jezika, redoslijed rije\v{c}i u re\v{c}enici}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Patekar, Jakob}, year = {2011}, keywords = {syntactic analysis, textbooks for teaching English to young learners, word order}, title = {Syntactic analysis of texts in textbooks for teaching English to young learners}, keyword = {syntactic analysis, textbooks for teaching English to young learners, word order}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font