Pregled bibliografske jedinice broj: 69565
Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.)
Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.), 2000. (ostalo).
CROSBI ID: 69565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske znanosti, Zagreb, travanj 2000., 15 str., Lit 8, Saž. (Rektorova nagrada za 2000. g.)
(The rate of introduction of new words during German language learning in the primary school)
Autori
Vojvodić, Irena ; Ljubešić, Nikola ; (Boras, Damir - mentor).
Izvornik
Dinamika uvođenja novih riječi tijekom učenja njemačkog jezika u osnovnoj školi, Filozofski fakultet
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2000
Ključne riječi
učenje jezika; njemački jezik; osnovna škola
(language learning; German language; primary school)
Sažetak
Cilj ovoga rada bila je analiza rječničkog blaga odnosno riječi koje se pojavljuju u tekstovima udžbenika i radnih bilježnica za njemački jezik za osnovnu školu. Kao osnovni korpus tekstova uzeti su udžbenici i radne bilježnice autora Salopek, Kruhan i Bernardi-Britvec pod naslovom "Deutsch? Super!".Na temelju te analize utvrdila se dinamika uvođenja novih riječi prema didaktičkim jedinicama, izradio računalni njemački osnovnoškolski rječnik s hrvatskim prijevodom koji osim uobičajenih elemenata sadržava i čestotu pojavljivanja pojedine osnovne riječi (leme) u tekstovima udžbenika i radnih bilježnica kao i oznaku didaktičke jedinice u kojoj se pojedina riječ (natuknica, lema) prvi put pojavila. Ujedno se utvrdio i ukupan broj riječi koji se svladava u nastavi njemačkog jezika tijekom osnovnog školovanja. Ako se kao kriterij uzme da bi se ťvažneŤ riječi koje učenici moraju zapamtiti, trebale pojaviti više od 2 puta, tada se tokom pet godina nauči samo 1918 riječi, od kojih se u četvrtom razredu pojavljuje 535, u petom 428, u šestom 338, u sedmom 407, a u osmom tek njih 210. Iz toga je vidljivo nejednako opterećenje učenika u osmom razredu u usporedbi s drugim razredima. Rezultat ovog rada, pokazuje da se u nastavi njemačkog jezika tijekom osnovnoškolskog obrazovanja svladava zapravo vrlo malen broj riječi. te da je i dinamika opterećenja za učenje nejednaka. Kao usputni rezultat ovog rada ostala je baza podataka koja bi se u ovom obliku mogla bez problema upotrijebiti za slična istraživanja za druge jezike, pa bi se mogla načiniti i usporedna istraživanja. (Rad je načinjen u okviru projekta 130743 - Modeli znanja i obrada prirodnoga jezika i dobio je Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu za 2000. godinu).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti