Pregled bibliografske jedinice broj: 69544
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska) obrazovanost a ne sama informatička pismenost. Konferencija "Uloga školstva u ostvarenju strategije informatičkog razvoja Hrvatske". Šibenik, 31. kolovoza 2000. (pozvano predavanje)
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska) obrazovanost a ne sama informatička pismenost. Konferencija "Uloga školstva u ostvarenju strategije informatičkog razvoja Hrvatske". Šibenik, 31. kolovoza 2000. (pozvano predavanje), 2000. (ostalo).
CROSBI ID: 69544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska) obrazovanost a ne sama informatička pismenost. Konferencija "Uloga školstva u ostvarenju strategije informatičkog razvoja Hrvatske". Šibenik, 31. kolovoza 2000. (pozvano predavanje)
(New concept of teaching information and computer science in the primary school.)
Autori
Boras, Damir
Izvornik
Nova koncepcija nastave informatike u osnovnoj školi Potrebna nam je informatička (informacijska)
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2000
Ključne riječi
informacijska pismenost; osnovna škola
(information litteracy; primary school)
Sažetak
Informatika kao primjena u praksi: računarstva - predmet kojega je projektiranje i teorija rada i upotrebe računala, projektiranje računalnih operacijskih sustava, projektiranje mreža računala itd., te informacijskih znanosti - predmet kojih je općenito uzevši organizacija znanja, mogla bi postati stožerni predmet oko kojeg bi se mogla ostvarivati nastava bitnih predmeta u osnovnoj školi, a to su nastava materinjeg jezika (jezik i pravopis), nastava stranog jezika i nastava matematike. Razvoj novih komunikacijskih tehnologija zahtijeva od suvremenog školskog sustava potpuno izmijenjeni pristup proučavanju jezika - kako prvog, materinjeg, tako i stranih. Temeljna zadaća obrazovnih programa jezika jest razvijanje komunikacijske kompetencije, ali i kulturalne i medijalne kompetencije. Jedna od pretpostavki za uspješno razvijanje tih kompetencija jest osposobljavanje za proizvodnju i razumijevanje tekstova i sposobnost odabira iz ponude informacija u novim medijima. Procesi globalizacije zahtijevaju uvođenje dvaju stranih jezika od osnovne škole; kriterij za odabir stranih jezika su regionalne potrebe (jezik susjeda, jezik nacionalnih manjina).
Programi trebaju biti spoj jezičnog i strukovnog učenja. To znači dodatno stručno osposobljavanje učitelja, mala razredna odjeljenja i primjereno opremanje škola. (Isti se zahtjevi postavljaju i u posebnim programima za odrasle koji zbog sekundarne ili funkcionalne nepismenosti imaju ograničene mogućnosti zapošljavanja). Zbog svega toga predlaže se da se nastava informatike pomakne u što niže razrede osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti