Pregled bibliografske jedinice broj: 695312
Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke
Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke // Pomorski zbornik, 47-48 (2013), 1; 205-213 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 695312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke
(Fishing Ports in Croatia - Public or Private Ports)
Autori
Vojković, Goran ; Grubišić, Neven ; Vojković, Lea
Izvornik
Pomorski zbornik (0554-6397) 47-48
(2013), 1;
205-213
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
ribarske luke ; luke otvorene za javni promet ; luke posebne namjene ; javne luke ; privatne luke
(fishing ports ; ports open for public transportation ; ports of special assignment ; public ports ; private ports)
Sažetak
Ovaj rad se bavi ribarskim lukama Republike Hrvatske koje, prema danas ustaljenoj podjeli, ulaze u luke posebne namjene. U radu se pokazuje kako postojeća i već dugo ustaljena podjela na luke otvorene za javni promet i luke posebne namjene više ne odgovara stupnju i potrebama gospodarskog razvoja Republike Hrvatske, posebno nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju. Izjednačavanje javnog servisa kojeg luka pruža s namjenom luke (opća namjena – luka otvorena za javni promet, specijalizirana namjena – luka nije otvorena za javni promet) ograničava gospodarski razvoj te otežava provođenje temeljnih tržišnih načela Europske unije. Stoga se, koristeći ribarske luke kao primjer, predlaže temeljnu podjelu luka u hrvatskim propisima osuvremeniti. Osnovna kategorizacija luka bi trebala biti podjela na javne luke i privatne luke, ovisno o tomu pružaju li javni servis.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Pravo
Napomena
Summary: This paper deals with fishing ports in the Republic of Croatia, which are usually categorized as ports of special assignment. The paper shows that the actual, long established division of ports into those open to public transportation and ports of special assignment does not suit the level and the requirements of economic development of the Republic of Croatia any more ; particularly after Croatia's integration to the European Union. By bringing the public service offered by a port into the same line with its assignment (general assignment - port open for public transportation ; special assignment - port not open for public transportation), port's economical development becomes limited and the implementation of basic market principles of the European Union difficult. Using fishing ports as an example, the paper suggests modernization of the basic port division within the Croatian legal frame. Basically, port categorization should differentiate between public and private ports, in dependence on the service they provide.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka,
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb,
Hrvatski hidrografski institut
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Transportation Research Information Services - TRIS
- EBSCO Publishing – Ipswich
- News of New Electronic Journals
- ZDB – Zeitschriftendatenbank
- PROQUEST-ZDB – Zeitschriftendatenbank
- Worldcat Libraries
- Cornell University