Pregled bibliografske jedinice broj: 694973
Filozofsko medijske analize Grlićevih stavova o estetici
Filozofsko medijske analize Grlićevih stavova o estetici // 20.Dani Frane Petrića Filozofska gibanja na jugoistoku Europe
Cres, Hrvatska, 2011. str. 10-10 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 694973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofsko medijske analize Grlićevih stavova o
estetici
(Philosophical-media analyses of Grlic s views on
aesthetics)
Autori
Alić, Sead
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
20.Dani Frane Petrića Filozofska gibanja na jugoistoku Europe
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 18.09.2011. - 21.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Danko Grlić ; estetika ; filozofija medija
(Danko Grlić ; aesthetics ; philosophy of media)
Sažetak
Rad želi promisliti odnos estetike i filozofije medija propitivanjem stavova o estetici najznačajnijeg mislioca umjetničkoga u suvremenosti 'jugoistoka Europe' ; u mislima i stavovima Danka Grlića prepoznati inicijative nadilaženja estetičkog pristupa. U tom smislu rad će pokušati odgovoriti na pitanje: Kako se na kritiku ograničenosti estetike može gledati iz svojevrsne teorijske ekstenzije – filozofije medija? Promatrajući fenomen umjetnosti iz vizure filozofije medija, rad želi propitati: Je li pitanje o smrti umjetnosti (a time i smrti estetike) povezano s odumiranjem važnosti medija uz pomoć kojih se dolazilo do ideje smrti umjetnosti? Daje li u tom kontekstu neke smjernice i Grlićeva sintagma 'tehničke lukavosti', odnosno kako se na nju može gledati iz estetike a kako iz filozofije umjetnosti? Grlićeva upućivanja na Heideggerova 'pitanja opstanka svijeta' kao horizont propitivanja umjetnosti neminovno se, danas, sele prema propitivanju masmedijske dimenzije kao najvažnije dimenzije propitivanja mogućnosti opstanka svijeta. Ne seli li se i kontekst propitivanja umjetnosti (u bitnim segmentima) u područje filozofije medija? U kontekstu povijesnog preusmjeravanja umjetnosti prema (mas)medijima, pokazuje se nužnost ponovnog vrednovanja estetike, ali ne više iz imanentnih joj ograničenja, nego iz mogućnosti koje nudi i nalaže suvremenosti adekvatniji pristup, pristup koji sudbinu umjetnosti promatra vezano uz sudbinsku povezanost svijeta i masmedijskih posredovanja i orijentiranosti prema tehnici – pristup filozofije medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija