Pregled bibliografske jedinice broj: 694630
Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima
Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima // Socijalna ekologija, 22 (2013), 3; 221-245 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 694630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sadržaji ekološkog odgoja i obrazovanja u gimnazijskim programima
(Environmental education in grammar school curricula)
Autori
Jukić, Renata
Izvornik
Socijalna ekologija (1330-0113) 22
(2013), 3;
221-245
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
ekološki odgoj i obrazovanje; gimnazije; kroskurikulumski pristup; zastupljenost ekološkog sadržaja; primjerenost ekološkog sadržaja; ekologija; holistički pristup
(environmental education; cross-curriculum approach; degree of environmental content; suitability of environmental content; ecology; holistic approach)
Sažetak
Rad donosi prikaz analize gimnazijskih programa svih nastavnih predmeta obzirom na ekološke sadržaje te rezultate istraživanja (provedenog anketnim upitnikom na uzorku od 591 učenika i 190 gimnazijskih nastavnika) procjene zastupljenosti i primjerenosti provođenja ekološkog odgoja i obrazovanja po pojedinim nastavnim predmetima. U raspravi smo se bazirali na modelu koji je u skladu s poimanjem ekologije kao holističke, interdisciplinarne znanosti koja se nalazi na razmeđi prirodnih i društvenih znanosti i istovremeno ih dijalektički povezuje i suprotstavlja. Iz rezultata istraživanja uočljivo je kako se ekološki sadržaji obrađuju većinom u prirodoznanstvenoj skupini predmeta te kako i učenici i nastavnici značajno višim ocjenama procjenjuju primjerenost ekoloških sadržaja u odnosu na njihovu dosadašnju zastupljenost u apsolutno svim nastavnim predmetima. Ovaj podatak pokazuje da postoji i prostor i zainteresiranost subjekata odgojno-obrazovnog procesa (učenika i nastavnika) za obrađivanje ekološke problematike u svim predmetima. Iluzija je očekivati da bi mladi ljudi mogli sami misaono povezati ono što im nastavnici nude kao nepovezane odlomke i dijelove znanstveno predstavljene stvarnosti te je stoga neophodno mijenjati sustav u kojem se ekologija spominje jedino u okvirima prirodoznanstvenih nastavnih predmeta. Svi elementi ekologije kao znanosti, toliko su kompleksni da bi bilo izuzetno teško, čak i nemoguće, doći do potpunog razumijevanja promatrajući ju jednostrano (samo s prirodoznanstvenog gledišta). To, pojednostavljeno, znači da ekologiju treba izučavati kao cjelinu, sustav sastavljen od protoelemenata koji egzistiraju u svim nastavnim predmetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Geobase
- Pollution Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Scopus
- SocIndex EBSCO