Pregled bibliografske jedinice broj: 694305
Predikcija stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja kroz analizu broja učenika, broja smjena i tjednog radnog vremena ravnatelja
Predikcija stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja kroz analizu broja učenika, broja smjena i tjednog radnog vremena ravnatelja // Magistra Iadertina, 8 (2013), 1; 127-140 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 694305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predikcija stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja kroz analizu broja učenika, broja smjena i tjednog radnog vremena ravnatelja
(The prediction of attitudes toward principals managerial and leadership jobs through the number of student, shifts and weekly time work analyses)
Autori
Burcar, Željko
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 8
(2013), 1;
127-140
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
planiranje; organiziranje; praćenje i vrednovanje; vođenje i pedagoško vođenje
(planning; organizing; evaluation; leading and educational leadership)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ravnateljske stavove o nekim menadžerskim i liderskim poslovima, ispitati kako broj smjena / broj učenika / broj sati tjednog rada predviđaju menadžerske i liderske poslove. Dobiveni rezultati omogućit će kolateralno utvrđivanje postojanja rodnih razlike u istraživanim varijablama, premda ove razlike nisu fokus istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 119 ravnatelja osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske koji su svojevoljno ispunili upitnik na državnom stručnom skupu za ravnatelje. Oni su ispitani Ljestvicama za ispitivanje stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja konstruiranim za ovo istraživanje, a ekstrahiranima iz mjernog instrumenta za procjenu poslova ravnatelja koji je konstruirao Burcar (2010). Pokazalo se da ravnatelji potvrđuju stavove prema menadžerskim i liderskim poslovima i da oni egzistiraju kao poslovi planiranja, organiziranja, vrednovanja i vođenja, a međusobno su povezani. T-testom se utvrdilo da ne postoje razlike u stavovima između menadžerskih i liderskih poslova ravnatelja i ravnateljica, a regresijskom analizom da je broj smjena u školi statistički značajan prediktor stavova o njihovim menadžerskim i liderskim poslovima. Sukladno prethodnom rezultatu množe se s oprezom zaključiti da ravnatelji u većim školama obavljaju manje menadžerskih i liderskih poslova, vjerojatno zbog veće administrativno-tehničke i stručno-razvojne službe kojoj ravnatelj delegira dio poslova, ovlaštenja i odgovornosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija