Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 694304

Prednosti infraredesigna u grafičkom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja


Žiljak-Vujić, Jana
Prednosti infraredesigna u grafičkom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja // TISKARSTVO 2010 / Žiljak, Vilko (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2010. str. 115-116 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 694304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prednosti infraredesigna u grafičkom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja
(Benefits of INFRAREDESIGN in graphic design and visual communication design)

Autori
Žiljak-Vujić, Jana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
TISKARSTVO 2010 / Žiljak, Vilko - Zagreb : FotoSoft (FS), 2010, 115-116

ISBN
978-953-7064-14-3

Skup
Scientific meeting printers and graphic artists of printing tehnology Croatian Academy of Engineering, Center for Graphical Engineering

Mjesto i datum
Stubičke Toplice, Hrvatska, 25.02.2010. - 27.02.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Infrareddizajn; Grafički dizajn; Vizualne komunikacije
(Infrareddesign; Graphic design; Visual Communications)

Sažetak
Dizajn je struka koja se primarno razvila da poboljša i unaprijedi čovjekov život, a potaknuta je otkrićima i razvojem tehnologije. Tijekom povijesnog razvoja dizajna, otkrića su ukupno uvijek imala neizostavan utjecaj na razvoj dizajna. Današnji “dizajner” je do sredine 20- stoljeća bio nazivan “komercijalni umjetnik”. Grafički dizajn javlja se kao pojam koji je proizašao iz umjetničkog oblikovanja tiskanica ; ovitaka knjiga, plakata tiskanica. Od pojave grafičkog dizajnera kao struke, djelokrug istog se kontinuirano širio. U zadnjih 20 godina, možemo reći da se češće radi o oblikovatelju zahtjevnih zadataka ukupnog vizualnog komuniciranja. tj. stvaratelju svih vidljivi oblika komuniciranja. Tijekom prošlog desetljeća, tehnologija se toliko razvila da podržava realizaciju gotovo svake dizajnerske ideje ili koncepta. Dnevno nas okružuju intrigantna i savršeno realizirana vizualna rješenja koja žele što bolje komunicirati i okupirati potencijalno tržište. Upravo je u toj (sadašnjoj), može se reći i najrazvijenijoj fazi vizualnog komuniciranja otkriven fenomen INFRAREDIZAJNA. Infrared intrigira - svojom istovjetnom vidljivošću i nevidljivošću, te otvara posve nove mogućnosti koje su do datuma otkrića zapravo bile nezamislive. Otkriće budi interes, nudi izuzetno brojne mogućnosti u rješavanju dizajnerski zadataka. IR nas primarno potiče da razmišljamo o primjeni u sustavu zaštite od falsifikata. Primjenom IR-a ravnopravno i jednako kvalitetno mogu se izvoditi rješenja u zaštiti dokumenata, vrijednosnica ili brendova. Napredne tehnologije i pojeftinjenjem proizvodnje stvoreno je plodno tlo krivotvoriteljima. Okružuju nas brojni falsifikati, i to na svim područjima. Pogotovo su zanimljivi vrijedni brendirani proizvodi. To je proizašlo iz činjenice da napredna tehnologija olakšava stvaranje željenog proizvoda, dok se s druge strane kod ljudi potiče i razvija ljubav prema brendovima. Brojni falsifikati stvaraju nesigurnost u osnovnu vrijednost, te stvaraju velike materijalne štete izvornim vlasnicima dizajnerskih ili farmaceutskih proizvoda. Falsifikati danas dosežu svoj vrhunac, odnos vrijednosti koja se ulaže u stvaranje Brenda potiče falsifikatore da dostupnom moćnom tehnologijom stvore vizualno isti proizvod, bez ulaganja u dizajn, razvoj proizvoda i tržišno pozicioniranje. Svojim karakteristikama IR omogućava da izvorni dizajnerski proizvod ne mijenja svoj vizualni oblik, te da ima i dublju sliku, tj. vidljivo nevidljivu koju je nemoguće kopirati. Time proizvod zadržava svoju autentičnost, a razlikuje se od namjerne (svoje) kopije. Na području farmaceutske industrije IR ima višestruku važnost. Štiti proizvod i potrošača, može se ugraditi a da ne mijenja postojeći dizajn, tj. registraciju proizvoda, može se aplicirati na sve potrebne materijale (tube, folije, blistere, kartonsku ambalažu isl.) U trećem slučaju, IR može biti nositelj poruke i stvoriti samostalnu igru, odnosom uvijek vidljivo i vidljivo nevidljivo. Mogućnosti koje pruža IR su neograničene. Odnos vidljive i vidljivo nevidljive slike može biti duhovit. Današnje doba može se definitivno nazvati informacijsko doba, te je doprinos Ir-a kao ujedno: vidljive i nevidljivo-vidljive informacije zapravo izuzetno otkriće za područje vizualnog komuniciranja i grafičkog dizajna. Otkriće IR-a zauzimati će nezaobilazno mjesto u ukupnoj dizajnerskoj struci koja je danas sveprisutnija.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Jana Žiljak Gršić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Žiljak-Vujić, Jana
Prednosti infraredesigna u grafičkom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja // TISKARSTVO 2010 / Žiljak, Vilko (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2010. str. 115-116 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Žiljak-Vujić, J. (2010) Prednosti infraredesigna u grafičkom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja. U: Žiljak, V. (ur.)TISKARSTVO 2010.
@article{article, author = {\v{Z}iljak-Vuji\'{c}, Jana}, editor = {\v{Z}iljak, V.}, year = {2010}, pages = {115-116}, keywords = {Infrareddizajn, Grafi\v{c}ki dizajn, Vizualne komunikacije}, isbn = {978-953-7064-14-3}, title = {Prednosti infraredesigna u grafi\v{c}kom dizajnu i dizajnu vizualnog komuniciranja}, keyword = {Infrareddizajn, Grafi\v{c}ki dizajn, Vizualne komunikacije}, publisher = {FotoSoft (FS)}, publisherplace = {Stubi\v{c}ke Toplice, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{Z}iljak-Vuji\'{c}, Jana}, editor = {\v{Z}iljak, V.}, year = {2010}, pages = {115-116}, keywords = {Infrareddesign, Graphic design, Visual Communications}, isbn = {978-953-7064-14-3}, title = {Benefits of INFRAREDESIGN in graphic design and visual communication design}, keyword = {Infrareddesign, Graphic design, Visual Communications}, publisher = {FotoSoft (FS)}, publisherplace = {Stubi\v{c}ke Toplice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font