Pregled bibliografske jedinice broj: 694154
Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost
Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost // Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju / Hozjan, Dejan (ur.).
Koper: Univerzitetna založba Annales, 2014. str. 345-353
CROSBI ID: 694154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik glazbene kulture u razrednoj nastavi i glazbena kreativnost
(Music Textbook in Lower Primary School Teaching and Musical Creativity)
Autori
Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Bačić Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Izobraževanje za 21. stoletje: Ustvarjalnost v vzgoji in izobraževanju
Urednik/ci
Hozjan, Dejan
Izdavač
Univerzitetna založba Annales
Grad
Koper
Godina
2014
Raspon stranica
345-353
ISBN
978-961-6862-74-5
Ključne riječi
glazbena kultura, udžbenici glazbe, kreativnost, dječje pjesme, razredna nastava
(music, music textbooks, creativity, children songs, class teaching)
Sažetak
U Republici se Hrvatskoj predmet Glazbena kultura tijekom razredne nastave provodi od prvog do trećeg razreda. Sastoji se od četiri nastavna područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. U radu se nastoji odgovoriti na pitanje potiču li udžbenici Glazbene kulture kreativnost ili je koče sadržajem kojega nude. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (NN 2006: 6769), u razrednu nastavu nije potrebno uvoditi notno pismo, glazbeno-teorijske sadržaje, kao ni udžbenike i radne bilježnice jer je glazba „u nižim razredima osnovne škole idealno područje za snažno poticanje pozitivnih emocija, osjećaja pripadnosti, zajedništva i snošljivosti./…/Djeca u razrednoj nastavi neka pjevaju, neka slušaju odabranu glazbu i neka se igraju (ritmiziraju imitirajući učitelja, plešu, kreću se na glazbu, improviziraju, sviraju i sl.).“ Da bi poticali ili podržavali učeničku kreativnost, učitelji razredne nastave trebali bi i sami biti kreativni, a moraju posjedovati i određene glazbene kompetencije. Ovaj se rad temelji na analizi Plana i programa Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske i odobrenih udžbenika koji su u uporabi od školske godine 2010./11. do danas (šk. god. 2013./14.). U analizi su korištene metode komparacije i deskripcije ; uspoređuju se i opisuju sadržaji udžbenika i Nastavnog plana i programa te sadržaji koje navode metodike Glazbene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(autor)