Pregled bibliografske jedinice broj: 693858
Ikonografske postavke u umjetničkom opusu isusovca Marijana Gajšaka (1944-1993)
Ikonografske postavke u umjetničkom opusu isusovca Marijana Gajšaka (1944-1993) // Umjetnost Marijana Gajšaka - Zbornik radova međunarodnoga znanstvenog skupa ''Teorija i praksa sakralne umjetnosti Marijana Gajšaka (1944-1993)'' održanog u Zagrebu 14. lipnja 2007. / Šestak Ivan (ur.).
Zagreb: Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, 2009. str. 113-137 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 693858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ikonografske postavke u umjetničkom opusu isusovca Marijana Gajšaka (1944-1993)
(Iconographic preferences in art work of jesuite Marijan Gajšak (1944-1993))
Autori
Lenković, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnost Marijana Gajšaka - Zbornik radova međunarodnoga znanstvenog skupa ''Teorija i praksa sakralne umjetnosti Marijana Gajšaka (1944-1993)'' održanog u Zagrebu 14. lipnja 2007.
/ Šestak Ivan - Zagreb : Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, 2009, 113-137
ISBN
978-953-231-082-7
Skup
Međunarodni znanstveni skup ''Teorija i praksa sakralne umjetnosti Marijana Gajšaka (1944-1993)''
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Marijan Gajšak; isusovački red; ikonografija
(Marijan Gajšak; jezuite order; iconography)
Sažetak
Marijan Gajšak (1944-1993) završava 1973. g. trogodišnji studij teologije na Filozofsko- teološkom institutu Družbe Isusove u Zagrebu. Četvrtu godinu završava 1975. g. na teološkom studiju Orijentalnog studija Papinskog sveučilišta Gregoriana u Rimu. Formalno likovno školovanje stiče u Rimu i Parizu (Accademia di Belle arti di Roma 1975-78 ; Ecole nationale superieure des Beaux-arts (Composition, Espace, Volume) 1978/79. g.). Stvara veliki broj likovnih radova (skulpture, ulja, akvarele, vitraje, pasteli i dr.). Ikonografija likovnih tema u Gajšakovim djelima usko je povezana sa njegovom pripadnošću isusovačkom redu, što se očituje u izboru tema. Zbirka radova na Fratrovcu, uz ostale likovne cjeline M. Gajšaka (npr. vitraji za katedralu u Mostaru), likovni prikazi Bogorodice, prikazi raspeća Krista (skulpture, akvareli, skice) i dr. čine jedinstven primjer sakralne umjetnosti isusovačkog reda u 20. stojeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti