Pregled bibliografske jedinice broj: 693753
Od mature do profesure: kvantitativni aspekt odnosa srednjih škola i Matematičko-prirodoslovnoga odjela Mudroslovnog fakulteta
Od mature do profesure: kvantitativni aspekt odnosa srednjih škola i Matematičko-prirodoslovnoga odjela Mudroslovnog fakulteta // Hrvatsko školstvo u 20. stoljeću
Zagreb, Hrvatska, 2014. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 693753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od mature do profesure: kvantitativni aspekt odnosa srednjih škola i Matematičko-prirodoslovnoga odjela Mudroslovnog fakulteta
(From the GCE examination to the professorship : quantitative aspect of the relation between the highschools and Departament of Sciences and Maths at the Faculty of Philosophy)
Autori
Luetić, Tihana ; Vukelja, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Hrvatsko školstvo u 20. stoljeću
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Kraljevina Hrvatska i Slavonija; srednje škole; Sveučilište u Zagrebu; nastavnici prirodoslovlja i matematike
(Kingdom of Croatia and Slavonia; secondary schools; University of Zagreb; science and mathematics teachers)
Sažetak
Među različitim odnosima sastavnica obrazovnoga sustava posebno se ističe neposredna uzajamna ovisnost srednjega školstva i sveučilišta. U radu je s tim na umu analiziran kvantitativni aspekt odnosa hrvatskih srednjih škola i Matematičko-prirodoslovnoga odjela Mudroslovnoga fakulteta Sveučilišta Franje Josipa I. u Zagrebu u razdoblju od početka nastave na Odjelu (1875.) do Prvoga svjetskog rata, koje se odlikuje snažnim kvantitativnim napretkom srednjega školstva, a napose realnih gimnazija. Analiza se temelji na prikazu mijenjanja broja maturanata tijekom razmatranoga razdoblja, broja novoupisanih studenata Matematičko-prirodoslovnoga odjela Mudroslovnoga fakulteta u Zagrebu, broja novozaposlenih nastavnika prirodoslovlja i matematike školovanih u Zagrebu, broja novozaposlenih nastavnika prirodoslovlja i matematike školovanih na inozemnim sveučilištima, ukupnoga broja nastavnika prirodoslovlja i matematike u srednjim školama, broja kandidata srednjoškolskoga učiteljstva koji su položili profesorski ispit iz prirodoslovno-matematičkih struka te broja srednjoškolskih profesora prirodoslovno-matematičkih struka koji su habilitirali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-2032635-1000 - Razvoj i uloga fizike u hrvatskom društvu 20. stoljeća (Vukelja, Tihomir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb