Pregled bibliografske jedinice broj: 693646
Samoiskazi učenika srednjih škola o njihovu izostajanju s nastave
Samoiskazi učenika srednjih škola o njihovu izostajanju s nastave // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 392-399 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 693646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoiskazi učenika srednjih škola o njihovu izostajanju s nastave
(Secondary-school Students' Self-report on Absenteeism)
Autori
Uzelac, Slobodan ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 392-399
ISBN
953-6134-47-0
Skup
Sabor pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
izostajanje s nastave; srednje škole; samoiskazi učenika
(absenteeism; secondary school; students' self-expression)
Sažetak
Cilj je bio istražiti samoiskaz učenika o njihovim iskustvima i gledištima o neopravdanim izostancima s nastave. Osobita je pozornost posvećena opsegu pojave, dominantnim razlozima koji dovode do pojave te iskustvima i gledištima učenika različitih razreda o pojavi i postupcima nastavnika u odnosu na tu pojavu. Istraživanjem je obuhvaćeno 1.416 učenika svih četiriju razreda srednjih škola. Dobiveni rezultati u osnovi su potvrdili postavljene hipoteze. Izostajanje s nastave razmjerno se najčešće javlja u trećem razredu. Što se pak tiče glavnog razloga izostajanja, za sve oblike izostajanja ispitanici najčešće vežu razloge uz učenike koji bježe, ali je ta učestalost ipak različiti ovisno o obliku izostajanja. U odnosu na stručne reakcije u školi ispitanici se najpovoljnije izražavaju o razrednicima, ali i o svojim kolegama, ostalim učenicima. Predmetni nastavnici s čije nastave se izostaje i pedagozi nisu doživljeni kao stručne osobe koje osobito pomažu problematičnom učeniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija