Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 693145

Suradnja obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece


Rengel, Katarina; Bungić, Maja
Suradnja obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece // 14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 221-232 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 693145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suradnja obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece
(Family - Preschool Cooperation from the Perspective of Children)

Autori
Rengel, Katarina ; Bungić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014, 221-232

ISBN
978-953-7210-72-4

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. DANI MATE DEMARINA "Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja"

Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
djetinjstvo; kontinuitet; institucionalni kontekst ranog odgoja i obrazovanja; istraživanja s djecom
(childhood; continuity; institutional context of early childhood education; research with children)

Sažetak
U suvremenim se shvaćanjima djetinjstva i djece djetinjstvo razmatra kao socijalno konstruirano i strukturirano, a djeca kao aktivni sudionici u konstrukciji vlastitih i života drugih. Međutim, uvid u stvarnost ukazuje na sve veću institucionalizaciju djetinjstva i djece. Obitelj i odgojno-obrazovne institucije razmatraju se kao dominantna okruženja života suvremenog djeteta. Naglašava se važnost kontinuiteta u vrijednostima i praksama roditelja i odgojitelja, koji se postiže suradnjom obitelji i dječjeg vrtića. Kao cilj suradnje navodi se dobrobit djeteta, u literaturi češće promatrana iz perspektive roditelja i odgojitelja. Ukoliko se suradnja obitelji i dječjih vrtića razmatra kao polje zajedničkog djelovanja, stvaranja značenja svih uključenih o značenju dobrobiti djece, postavlja se pitanje kako djeca shvaćaju suradnju obitelji i dječjeg vrtića. U radu se propituju metodologijske mogućnosti istraživanja suradnje obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece. Cilj istraživanja bio je ustanoviti i opisati obilježja dječjih shvaćanja suradnje obitelji i dječjih vrtića. Istraživanje je provedeno na namjernom uzorku 20 djece u dobi od 6 do 7 godina. Podaci su prikupljeni polu-strukturiranim intervjuiranjem djece u parovima. Ovakav metodologijski pristup istraživanju pokazao je da su djeca pouzdani izvori informacija o vlastitim životima ; međutim, i da je perspektiva djece o suradnji obitelji i dječjeg vrtića u odgojnoj praksi zanemarena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
In contemporary conceptualizations of childhood and children, childhood is considered as socially constructed and structured, and children as active participants in the construction of their own lives and lives of others. However, insight into practice indicates that childhood and children are increasingly being institutionalized. Families and educational institutions are considered as dominant settings of a contemporary child’s life. The literature emphasizes the importance of continuity in parents’ and preschool teachers’ values and practices and asserts that this continuity can be accomplished through family – preschool cooperation. The goal of this cooperation would be child well-being, which is in literature more often observed from the perspective of parents and preschool teachers. If family – preschool cooperation is observed as an arena of mutual activity, meaning-making of all involved actors about the meaning of child well-being, it is important to see how children understand family – preschool cooperation. This paper questions methodological possibilities of researching family – preschool cooperation from the perspective of children. The aim of this research was to establish and describe the characteristics of children’s conceptualizations of family – preschool cooperation. The research was conducted on an intentional sample of 20 children, from 6 to 7 years of age, who were interviewed in pairs, using a semi-structured interview protocol. This methodological approach to research shows that children are reliable sources of information about their own lives ; however, it also shows that their perspective about family – preschool cooperation in educational practice is neglected.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Katarina Bogatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rengel, Katarina; Bungić, Maja
Suradnja obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece // 14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 221-232 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rengel, K. & Bungić, M. (2014) Suradnja obitelji i dječjeg vrtića iz perspektive djece. U: Prskalo, I., Jurčević Lozančić, A. & Braičić, Z. (ur.)14. dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Rengel, Katarina and Bungi\'{c}, Maja}, year = {2014}, pages = {221-232}, keywords = {djetinjstvo, kontinuitet, institucionalni kontekst ranog odgoja i obrazovanja, istra\v{z}ivanja s djecom}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {Suradnja obitelji i dje\v{c}jeg vrti\'{c}a iz perspektive djece}, keyword = {djetinjstvo, kontinuitet, institucionalni kontekst ranog odgoja i obrazovanja, istra\v{z}ivanja s djecom}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Topusko, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rengel, Katarina and Bungi\'{c}, Maja}, year = {2014}, pages = {221-232}, keywords = {childhood, continuity, institutional context of early childhood education, research with children}, isbn = {978-953-7210-72-4}, title = {Family - Preschool Cooperation from the Perspective of Children}, keyword = {childhood, continuity, institutional context of early childhood education, research with children}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Topusko, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font