Pregled bibliografske jedinice broj: 693107
Utjecaj modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća
Utjecaj modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća, 2013., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 693107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća
(Effect of business excellence models on competitive advantage of Croatian companies)
Autori
Zdrilić, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
05.04
Godina
2013
Stranica
263
Mentor
Lamza-Maronić, Maja
Ključne riječi
Poslovna izvrsnost; modeli poslovne izvrsnosti; konkurentska prednost; hrvatska poduzeća
(Business excellence; Business excellence models; competitive advantage; Croaian companies)
Sažetak
Približavanje cilju postizanja organizacijske, odnosno poslovne izvrsnosti jest ideja kako je kontinuirano poboljšavanje organizacije na svim njenim segmentima jedini izvor održivih konkurentskih prednosti. Stoga je nužno stalno poboljšavati organizaciju kako bi se postalo i ostalo izvrsnim poduzećem. Današnja poduzeća trebaju novi pristup koji će mu omogućiti dovoljno konkurentskih snaga, kroz evolutivne i radikalne promjene s daljnjim ciljem kontinuiranog poboljšanja. Zato je potrebno poduzeće promatrati kao organizaciju, odnosno dinamički sustav čija je osnovno obilježje promjena, a osnovna aktivnost zadovoljavanje potreba svih interesnih skupina. Kako bi organizacija postigla ovaj cilj potrebna je stalna aktivnost i briga o vlastitoj organizaciji, promjenama u organizaciji i razvoju. Upravo sustavni pristup kroz modele poslovne izvrsnosti to omogućuje. Da bi ovaj pristup bio uspješan, potrebno je organizacijsku kulturu poduzeća dovesti na razinu koja će omogućiti uspješnu primjenju modela poslovne izvrsnosti kroz cijelu organizaciju. Stoga je organizacijska kultura jedan od ključnih preduvjeta za uspješnu primjenu modela, a samim time i uspješnost promjena. Rezultati uspješne primjene modela trebali bi omogućiti postizanje održive konkurentske prednosti. Provedeno empirijsko istraživanje na 106 hrvatskih poduzeća koja zapošljavaju više od 250 zaposlenika pokazalo je ispravnost primjene modela poslovne izvrsnosti. Naime, osim što je povrđena temeljna istraživačka hipoteza o utjecaju modela poslovne izvrsnosti na konkurentsku prednost hrvatskih poduzeća, potvrđene su sve tri pomoćne hipoteze koje su se odnosile na: • Pozitivan utjecaj informacijske tehnologije (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) i analize informacija na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. • Pozitivan utjecaj upravljanja dokumentacijom (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. • Pozitivan utjecaj organizacijskih promjena i organizacijske kulture (kao kategorije modela poslovne izvrsnosti) na rezultate poslovanja odnosno veću razinu konkurentske prednosti poduzeća. Kao temeljni zaključak, s teorijskog i praktičnog aspekta, nameće se pozitivan utjecaj primjene modela poslovne izvrsnosti u praksi hrvatskih poduzeća jer se time omogućuju bolji rezultati poslovanja, odnosno veća razina konkurentske prednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija