Pregled bibliografske jedinice broj: 693081
Elektroničko poslovanje u funkciji bolje kvalitete odnosa građana i uprave
Elektroničko poslovanje u funkciji bolje kvalitete odnosa građana i uprave, 2012., diplomski rad, diplomski, Veleučilište u Karlovcu, Karlovac
CROSBI ID: 693081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektroničko poslovanje u funkciji bolje kvalitete odnosa građana i uprave
(Electronic business in function of the better quality of citizens and government)
Autori
Majcen, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište u Karlovcu
Mjesto
Karlovac
Datum
13.07
Godina
2012
Stranica
79
Mentor
Luić, Ljerka
Ključne riječi
javna uprava; lokalna samouprava; informatizacija; e-poslovanje; građani i uprava
(public administration; local government; information technology; e-business; citizens and government)
Sažetak
Informacijska tehnologija mijenja način na koji ljudi rade i žive, te mijenja ustroj i način poslovanja. To je razlog nužnosti poznavanja mogućnosti koje pružaju suvremene informacijske tehnologije te kontekst i poslovno okruženje u kojemu funkcioniraju. Razvoj elektroničkog poslovanja omogućuje povećanje efikasnosti rada i snažno utječe na svekoliki razvoj. U radu je ukazano na potrebu preobrazbe tradicionalne uprave u informatiziranu na građane orijentiranu javnu upravu u kojoj su građani partneri koji od uprave imaju pravo očekivati kvalitetnu uslugu i transparentni rad. Da bi se to postiglo nužna je modernizacija javne uprave koja se treba provesti kroz reformu za što je nužna informatizacija te kvalitetan kadar koji će je moći provesti. Korištenje informacijskih tehnologija i elektroničkog poslovanja u javnoj upravi i njihov utjecaj na poboljšanje odnosa građana i uprave, prikazani su u radu na konkretnim primjerima, s osvrtom kako to rade u svijetu i pogledom na Europsku vladavinu. Odnos građana i uprave prikazan je kroz povijest i proces globalizacije te kroz različite oblike teritorijalnih sustava, čiji je dio i lokalna samouprava koja je također prisiljena prilagoditi se novim uvjetima izazvanim naglim razvojem i stalnim promjenama. Objašnjena je uloga građana kao birača i partnera, čije konzultiranje i kritike su upravi itekako bitne a koje omogućuje informatička tehnologija. Također su objašnjene funkcije, teritorijalni ustroj, organizacijska struktura te način financiranja lokalne samouprave. U radu je prikazano kako inforamtizacijom kroz reformu doći do dobre vladavine te vrijednosti i tehnike privatnog sektora uvesti u javni sektor i reformirati ga tako da postane konkurentniji i djelotvorniji na sveopću korist.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Specijalistički diplomski stručni studij Poslovno upravljanje