Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 692807

Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj


Slavić, Anđelka
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 511-526 doi:UDK 37 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 692807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj
(Financing the special needs education in some european countries and in Croatia and in Croatia)

Autori
Slavić, Anđelka

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60 (2011), 4; 511-526

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; modeli fi nanciranja; učenici s teškoćama; osposobljavanje učitelja; rehabilitacijski programi
(inclusive education; models of fi nancing; students with disabilities; teacher education; rehabilitation programs)

Sažetak
Suvremeni pristup u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama pretpostavlja konceptualne promjene koje podrazumijevaju promjene zakonodavnog okvira, promjene u terminologiji, uvođenje raznolikih sadržaja i oblika rada te dodatno osposobljivanje učitelja. Pozornost se usmjerava na mogućnosti i potrebe učenika, individualizaciju u radu i osiguravanje dodatne podrške učenicima primjenom različitih rehabilitacijskih programa. Inkluzivno obrazovanje, u početku tretirano kao inovacija u specijalnom obrazovanju, danas razmatramo u širem kontekstu. Temeljni princip inkluzije pretpostavlja da bi sva djeca trebala učiti zajedno, gdje god je to moguće, bez obzira na sve probleme i razlike koje oni mogu imati. Postizanje inkluzije zahtijeva pronalaženje učinkovitih modela fi nancijske podrške. U izvješću OECD-a iz 1994. godine utvrđuje se da su prosječni troškovi za smještaj djece s teškoćama u općeobrazovne ustanove sedam do devet puta isplativiji od troškova njihova smještaja u specijalnim školama (Peters, 2004.). Novija istraživanja, provedena u državama i regijama u kojima je primijenjeno inkluzivno obrazovanje, izvješćuju o osobnim, društvenim i ekonomskim koristima u procesu obrazovanja osnovnoškolske djece s teškoćama u općim institucijama. Sustave fi nanciranja obrazovanja učenika s teškoćama u različitim državama nije moguće međusobno uspoređivati, nego se mogu analizirati prednosti i nedostaci različitih modela fi nanciranja. U ovom radu razmotrit ćemo modele fi nanciranja obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anđelka Slavić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Slavić, Anđelka
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 511-526 doi:UDK 37 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Slavić, A. (2011) Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (4), 511-526 doi:UDK 37.
@article{article, author = {Slavi\'{c}, An\djelka}, year = {2011}, pages = {511-526}, DOI = {UDK 37}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, modeli fi nanciranja, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama, osposobljavanje u\v{c}itelja, rehabilitacijski programi}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {UDK 37}, volume = {60}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Financiranje odgoja i obrazovanja u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u nekim europskim dr\v{z}avama i Republici Hrvatskoj}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, modeli fi nanciranja, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama, osposobljavanje u\v{c}itelja, rehabilitacijski programi} }
@article{article, author = {Slavi\'{c}, An\djelka}, year = {2011}, pages = {511-526}, DOI = {UDK 37}, keywords = {inclusive education, models of fi nancing, students with disabilities, teacher education, rehabilitation programs}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, doi = {UDK 37}, volume = {60}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Financing the special needs education in some european countries and in Croatia and in Croatia}, keyword = {inclusive education, models of fi nancing, students with disabilities, teacher education, rehabilitation programs} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font