Pregled bibliografske jedinice broj: 692807
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 511-526 doi:UDK 37 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 692807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Financiranje odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i Republici Hrvatskoj
(Financing the special needs education in some european countries and in Croatia and in Croatia)
Autori
Slavić, Anđelka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60
(2011), 4;
511-526
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; modeli fi nanciranja; učenici s teškoćama; osposobljavanje učitelja; rehabilitacijski programi
(inclusive education; models of fi nancing; students with disabilities; teacher education; rehabilitation programs)
Sažetak
Suvremeni pristup u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama pretpostavlja konceptualne promjene koje podrazumijevaju promjene zakonodavnog okvira, promjene u terminologiji, uvođenje raznolikih sadržaja i oblika rada te dodatno osposobljivanje učitelja. Pozornost se usmjerava na mogućnosti i potrebe učenika, individualizaciju u radu i osiguravanje dodatne podrške učenicima primjenom različitih rehabilitacijskih programa. Inkluzivno obrazovanje, u početku tretirano kao inovacija u specijalnom obrazovanju, danas razmatramo u širem kontekstu. Temeljni princip inkluzije pretpostavlja da bi sva djeca trebala učiti zajedno, gdje god je to moguće, bez obzira na sve probleme i razlike koje oni mogu imati. Postizanje inkluzije zahtijeva pronalaženje učinkovitih modela fi nancijske podrške. U izvješću OECD-a iz 1994. godine utvrđuje se da su prosječni troškovi za smještaj djece s teškoćama u općeobrazovne ustanove sedam do devet puta isplativiji od troškova njihova smještaja u specijalnim školama (Peters, 2004.). Novija istraživanja, provedena u državama i regijama u kojima je primijenjeno inkluzivno obrazovanje, izvješćuju o osobnim, društvenim i ekonomskim koristima u procesu obrazovanja osnovnoškolske djece s teškoćama u općim institucijama. Sustave fi nanciranja obrazovanja učenika s teškoćama u različitim državama nije moguće međusobno uspoređivati, nego se mogu analizirati prednosti i nedostaci različitih modela fi nanciranja. U ovom radu razmotrit ćemo modele fi nanciranja obrazovanja učenika s teškoćama u nekim europskim državama i u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts