Pregled bibliografske jedinice broj: 692800
TEORIJA USMJERENA NA RJEŠENJE I NEKE MOGUĆNOSTI NJEZINE PRIMJENE U ŠKOLSKOJ PRAKSI
TEORIJA USMJERENA NA RJEŠENJE I NEKE MOGUĆNOSTI NJEZINE PRIMJENE U ŠKOLSKOJ PRAKSI // ŠKOLA, ODGOJ I UČENJE ZA BUDUĆNOST / Anka Jurčević Lozančić / Siniša Opić (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 331-342 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 692800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEORIJA USMJERENA NA RJEŠENJE I NEKE MOGUĆNOSTI NJEZINE PRIMJENE U ŠKOLSKOJ PRAKSI
(SOLUTION-FOCUSED THEORY AND SOME OPPORTUNITIES OF ITS APPLICATION TO SCHOOL PRACTICE)
Autori
Slavić, Anđelka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ŠKOLA, ODGOJ I UČENJE ZA BUDUĆNOST
/ Anka Jurčević Lozančić / Siniša Opić - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 331-342
ISBN
978-953-7210-41-0
Skup
ECNSI -2011 5th International Conference on Advanced and Systematic Research School, Education and Learning for the Future
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
savjetodavni rad usmjeren na rješenje; škola; učenici u riziku
(Solution- focused counseling; school; at-risk school students)
Sažetak
Teoriju usmjerenu na rješenje razvili su osamdesetih godina Steve de Shazer i Insoo Kim Berg sa suradnicima u Centru kratke obiteljske terapije u Milwaukeeju (Gillen, 2005). Teorija usmjerena na rješenje počela se najprije u SAD-u, zatim u Europi i cijelom svijetu primjenjivati u različitim područjima savjetovanja. Ovaj postmoderni terapijski sustav, za razliku od tradicionalnog pristupa usmjerenog na istraživanje problema, usredotočen je na pomaganje klijentima u pronalaženju rješenja i razvijanju željene sadašnjosti i sigurne vizije budućnosti. Temelji se na pretpostavkama da klijenti imaju potrebnu snagu i resurse za promjenu i da je savjetovanje najučinkovitije kada se fokusira na izgradnji jedinstvenog rješenja za svakog pojedinca. Teorija usmjerena na rješenje u posljednje vrijeme sve više se primjenjuje u školskoj praksi. Školski savjetnici zbog različitih razloga trebaju učinkovit i djelotvoran pristup u pomaganju učenicima u riziku u postizanju značajnih promjena (Brasher, 2009). Zagovornici primjene teorije usmjerene na rješenje u školskom savjetodavnom radu potvrđuju da donosi pozitivne i trajne promjene u kratkom vremenskom razdoblju i, što je osobito važno, visok stupanj zadovoljstva učenika, učitelja i roditelja. Stoga, bilo bi korisno ispitati mogućnosti njenog integriranja u hrvatski odgojno-obrazovni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija