Pregled bibliografske jedinice broj: 692437
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama // Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2
Čakovec, Hrvatska, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 692437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama
(Development of Multilingualism in Croatian Elementary Schools)
Autori
Sobo, Katica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
višejezičnost; strani jezici u Hrvatskoj; suradnja učitelja jezika; lingua franca
(multilingualism; foreign languages in Croatia; the cooperation of language teachers; lingua franca)
Sažetak
Višejezičnost europskih građana jedan je od glavnih ciljeva jezične politike Europske unije. Potvrđuju to i preporuke Europske komisije prema kojima bi svi europski građani uz materinski jezik trebali ovladati s još dva strana jezika. U Hrvatskoj su postavljeni dobri temelji za višejezičnost budući da se strani jezik uči od prvog razreda osnovne škole. No postavlja se pitanje da li se u praksi zaista provodi višejezičnost ili se kao i u ostatku EU najčešće uči engleski. Ovaj rad istražuje na primjeru triju osnovnih škola u različitim županijama kakvo je stanje višejezičnosti u osnovnom školstvu u Hrvatskoj. U istraživanju se analiziraju stavovi ravnatelja, pedagoga, učitelja hrvatskog jezika i stranih jezika te stavovi učenika o višejezičnosti. Rad istražuje odnos učitelja prema višejezičnosti i redoslijedu učenja stranih jezika, stavove prema pojedinim stranim jezicima, te suradnju učitelja s ciljem promicanja višejezičnosti. Rezultati istraživanja potvrđuju hipotezu da su, kako učitelji tako i učenici, svjesni važnosti višejezičnosti, ali prednost ipak ima engleski kao lingua franca. Rad ukazuje na činjenicu da je nužna učinkovitija edukacija učitelja glede višejezičnosti i bolja suradnja među učiteljima hrvatskog i stranih jezika bez koje je nemoguće kvalitetno razvijanje jezičnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski