Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 692437

Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama


Sobo, Katica
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama // Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2
Čakovec, Hrvatska, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 692437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama
(Development of Multilingualism in Croatian Elementary Schools)

Autori
Sobo, Katica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
višejezičnost; strani jezici u Hrvatskoj; suradnja učitelja jezika; lingua franca
(multilingualism; foreign languages in Croatia; the cooperation of language teachers; lingua franca)

Sažetak
Višejezičnost europskih građana jedan je od glavnih ciljeva jezične politike Europske unije. Potvrđuju to i preporuke Europske komisije prema kojima bi svi europski građani uz materinski jezik trebali ovladati s još dva strana jezika. U Hrvatskoj su postavljeni dobri temelji za višejezičnost budući da se strani jezik uči od prvog razreda osnovne škole. No postavlja se pitanje da li se u praksi zaista provodi višejezičnost ili se kao i u ostatku EU najčešće uči engleski. Ovaj rad istražuje na primjeru triju osnovnih škola u različitim županijama kakvo je stanje višejezičnosti u osnovnom školstvu u Hrvatskoj. U istraživanju se analiziraju stavovi ravnatelja, pedagoga, učitelja hrvatskog jezika i stranih jezika te stavovi učenika o višejezičnosti. Rad istražuje odnos učitelja prema višejezičnosti i redoslijedu učenja stranih jezika, stavove prema pojedinim stranim jezicima, te suradnju učitelja s ciljem promicanja višejezičnosti. Rezultati istraživanja potvrđuju hipotezu da su, kako učitelji tako i učenici, svjesni važnosti višejezičnosti, ali prednost ipak ima engleski kao lingua franca. Rad ukazuje na činjenicu da je nužna učinkovitija edukacija učitelja glede višejezičnosti i bolja suradnja među učiteljima hrvatskog i stranih jezika bez koje je nemoguće kvalitetno razvijanje jezičnih kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Katica Sobo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sobo, Katica
Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama // Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2
Čakovec, Hrvatska, 2013. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Sobo, K. (2013) Razvoj višejezičnosti u hrvatskim osnovnim školama. U: Znanstveni skup s međunarodnim djelovanjem. Međimurski filološki dani 2.
@article{article, author = {Sobo, Katica}, year = {2013}, keywords = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, strani jezici u Hrvatskoj, suradnja u\v{c}itelja jezika, lingua franca}, title = {Razvoj vi\v{s}ejezi\v{c}nosti u hrvatskim osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, strani jezici u Hrvatskoj, suradnja u\v{c}itelja jezika, lingua franca}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sobo, Katica}, year = {2013}, keywords = {multilingualism, foreign languages in Croatia, the cooperation of language teachers, lingua franca}, title = {Development of Multilingualism in Croatian Elementary Schools}, keyword = {multilingualism, foreign languages in Croatia, the cooperation of language teachers, lingua franca}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font