Pregled bibliografske jedinice broj: 692378
Poslovanje školske knjižnice: između standarda, smjernica i knjižnične prakse
Poslovanje školske knjižnice: između standarda, smjernica i knjižnične prakse, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 692378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovanje školske knjižnice: između standarda, smjernica i knjižnične prakse
(School Library Activity: Between standards, guidelines and library practice)
Autori
Beljo, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.02
Godina
2014
Stranica
63
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
Standard za školske knjižnice; suvremena školska knjižnica; IFLA-ine i UNESCO-ove smjernice za školske knjižnice; UNESCO-v Manifest za školske knjižnice; Hrvatski nacionalni obrazovni standard; knjižnična praksa; školski knjižničar
(The Standard for school libraries; modern school library; IFLA's and UNESCO's Guidelines for school libraries; UNESCO's School Library Manifesto; Croatian National educational standards; library practice; school librarian)
Sažetak
Svrha rada je prikazati stanje u školskim knjižnicama u gradu Zadru u odnosu na propisane norme iz Standarda za školske knjižnice, kako bi se utvrdilo koliko se u praksi slijede njegove odredbe. Sve školske knjižnice u Hrvatskoj djeluju prema Standardu za školske knjižnice kojim se određuju minimalni uvjeti koje svaka školska knjižnica treba zadovoljavati. No, knjižnična praksa i norme Standarda za školske knjižnice često nisu u korelaciji, te će se radom pokušati utvrditi problemi zbog kojih dolazi do odstupanja od normi Standarda za školske knjižnice, uvažavajući stav školskih knjižničara i njihovu percepcija trenutnog stanja. U radu je prikazano što je školska knjižnica, kako se njezina uloga mijenja pod utjecajem razvoja novih tehnologija i svijesti o potrebi cjeloživotnog učenja, u čemu školska knjižnica ima ključnu ulogu. Dokumenti i smjernice na kojima se temelji rad školskih knjižnica u Hrvatskoj su IFLA-ine i UNESCO-ove smjernice za školske knjižnice, UNESCO-v Manifest za školske knjižnice, Standard za školske knjižnice i Hrvatski nacionalni obrazovni standard koji daju okvir ili utvrđuju djelovanje školske knjižnice. Navedeni dokumenti daju školskim knjižnicama odredbe, preporuke i smjernice kako bi knjižnična praksa školske knjižnice vodila k ispunjavanju njihovih zadaća i ciljeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti