Pregled bibliografske jedinice broj: 69187
Motivi u arhitekturi i provizornoj arhitekturi
Motivi u arhitekturi i provizornoj arhitekturi // Časopis Arhitektura broj 214 / Emil Špirić (ur.).
Zagreb: Udruženje hrvatskih arhitekata (UHA), 1998. str. 204-205 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 69187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivi u arhitekturi i provizornoj arhitekturi
(Motifs in Architecture and in temporary architecture)
Autori
Stergaršek, Stanko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Časopis Arhitektura broj 214
/ Emil Špirić - Zagreb : Udruženje hrvatskih arhitekata (UHA), 1998, 204-205
Skup
Arhitektonska teorija u Hrvatskoj u XX. stoljeću
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.1997. - 01.10.1997
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječji crtež; motiv; arhitektonski motiv; emocionalna vezanost; naracija
(childs drawing; architectural motif; emotional involvement; narration)
Sažetak
Istraživanja percepcije govore o tome da prilikom gledanja stvari svodimo na najjednostavnije moguće oblike. One predmete koje ne vidimo u cijelosti, dopunjavamo po istom principu. Naizgled i dječji se crtež, barem u ranoj dobi, drži istih zakonitosti. Djeca bez iznimke crtaju svoje zahtjevnije prikaze kuće s odnekud poznatim motivima: krović, dimnjak iz kojeg se skoro obavezno dimi, prozor s prekriženim šprljcima, a sastavni dio prikaza često je i sunce. Iako elementarni, ovi su prikazi nabijeni emocionalnošću i u pravilu sadrže elemente naracije. Izgleda da ta veza i potreba kod velikog broja ljudi ostaje prisutna tijekom cijelog života. Želja za pričom i upotrebom poznatih arhitektonskih motiva uz koje su emocionalno vezani ostaje. Kada motivi postanu prvi i jedini važni čimbenik pri izgradnji ili projektiranju, kada citiranje zamijeni interpretaciju, a nabrajanje i gomilanje motiva zamijene arhitektonsku kompoziciju, tad nastaju poznati arhitektonski ekscesi iz predgrađa, trgovina i sajamskih izložbenih prostora. Posebnost sajamske arhitekture je da privuče pozornost publike. Zato često koristi upravo one poznate emocionalno obojene arhitektonske motive za koje je se velik broj ljudi lako veže. Eesto je prepuštena samim needuciranim korisnicima ili polueduciranim izvođačima, koji se teško odhrvaju izazovu citata i sindromu "narativnog djeteta".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam