Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 691867

Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira


Car, Viktorija
Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira // Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3 / Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 33-47


CROSBI ID: 691867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira
(Media and Public Interest: Sustainable Without Media Market Influences)

Autori
Car, Viktorija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3

Urednik/ci
Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan

Izdavač
Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

Grad
Novi Sad

Godina
2013

Raspon stranica
33-47

ISBN
978-86-6065-203-6

Ključne riječi
mediji i javni interes, javni medijski servis, HRT, neprofitni mediji, hrvatska medijska politika, medijska strategija u Hrvatskoj
(media and public interest, public service media, HRT, nonprofit media, media policy, media strategy, Croatia)

Sažetak
Hrvatska radiotelevizija (HRT) bila je i ostala jedini medij u Hrvatskoj definiran kao javni medijski servis s osiguranim stabilnim izvorom financiranja (pristojbom). Međutim, iako u hrvatskom društvu građani podupiru ideju o financijskoj potpori medija koji bi trebao biti platforma za proizvodnju sadržaja u interesu javnosti, kontinuirano i kritiziraju program HTV-a te neuspješno upravljanje HRT-om. S druge strane, u Hrvatskoj postoji veći broj kvalitetnih nezavisnih i neprofitnih medija koji objavljuju sadržaj od javnog interesa (kritičke političke analize, sadržaj o kulturi, umjetnosti, znanosti, obrazovanju, itd.). I za njih bi trebalo biti mjesta u definiciji javnog medijskog servisa koja uključuje financiranje iz javnog fonda. Međutim, za razliku od HRT-a koji se financira izravno pristojbom, u ovom slučaju između medija s jedne strane te javnog fonda i građana s druge strane, prepriječili su se donositelji odluka u funkciji „izbornika“ (engl. gatekeepers) koji umjesto građana odlučuju o javnom interesu. U ovom članku autorica sažima svoja desetgodišnja istraživanja i teorijska promišljanja o javnom medijskom servisu te argumentira zašto se njegova definicija treba redefinirati i zašto se više ne smije ekskluzivno odnositi samo na javne radio- televizijske servise. Autorica propituje moguće modele financiranja medija od javnog interesa, te otvara niz pitanja koja se odnose na kriterije definiranja djelovanja medija u interesu javnosti. Cijeli problem smješten je unutar hrvatske medijske politike i još uvijek nepostojeće nacionalne medijske strategije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Http://odsek.medijskestudije.org/wp- content/uploads/2014/02/Dig_med_tehno-kraj- PRINT.pdf



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Viktorija Car (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Car, Viktorija
Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira // Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3 / Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 33-47
Car, V. (2013) Mediji i javni interes – kako opstati izvan tržišnih okvira. U: Valić Nedeljković, Dubravka i Pralica, Dejan (ur.) Digitalne medijske tehnologije i društveno- obrazovne promene 3. Novi Sad, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, str. 33-47.
@inbook{inbook, author = {Car, Viktorija}, year = {2013}, pages = {33-47}, keywords = {mediji i javni interes, javni medijski servis, HRT, neprofitni mediji, hrvatska medijska politika, medijska strategija u Hrvatskoj}, isbn = {978-86-6065-203-6}, title = {Mediji i javni interes – kako opstati izvan tr\v{z}i\v{s}nih okvira}, keyword = {mediji i javni interes, javni medijski servis, HRT, neprofitni mediji, hrvatska medijska politika, medijska strategija u Hrvatskoj}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad} }
@inbook{inbook, author = {Car, Viktorija}, year = {2013}, pages = {33-47}, keywords = {media and public interest, public service media, HRT, nonprofit media, media policy, media strategy, Croatia}, isbn = {978-86-6065-203-6}, title = {Media and Public Interest: Sustainable Without Media Market Influences}, keyword = {media and public interest, public service media, HRT, nonprofit media, media policy, media strategy, Croatia}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font