Pregled bibliografske jedinice broj: 691799
USPOREDBA DRUŠTVENO ODGOVORNIH AKTIVNOSTI HRVATSKIH I ŠVEDSKIH VISOKOOBRAZOVNIH INSTITUCIJA
USPOREDBA DRUŠTVENO ODGOVORNIH AKTIVNOSTI HRVATSKIH I ŠVEDSKIH VISOKOOBRAZOVNIH INSTITUCIJA // Zbornik Veleučilišta u Karlovcu, 3 (2013), 1; 91-101 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 691799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
USPOREDBA DRUŠTVENO ODGOVORNIH AKTIVNOSTI HRVATSKIH I ŠVEDSKIH VISOKOOBRAZOVNIH INSTITUCIJA
(Comparison of Socially Responsible Activities of Croatian and Swedish Higher Education Institutions)
Autori
VARIČAK, IVANA ; NOVAKOVIĆ, PETRA ; BRAJDIĆ, ANDREJA
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Karlovcu (1848-3038) 3
(2013), 1;
91-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ekološka kriza; društvena kriza; društvena odgovornost; održivi razvoj; visokoobrazovna institucija
(environmental crisis; social crisis; social responsibility; sustainable development; higher education institutions)
Sažetak
Predmet ovog rada je istražiti društveno odgovorne prakse hrvatskih visokih učilišta te ih usporediti s vodećim europskim održivim visokoobrazovnim institucijama. Dosadašnji pravci razvoja neodrživi su s ekološkog i društvenog aspekta te je stoga smjer razvoja svih zemalja svijeta potrebno usmjeriti prema održivom razvoju. Kako bi se riješila globalna socijalna, ekološka i ekonomska kriza potrebno je razvijati nove pristupe razvoju, posebice kroz unapređenje odgoja i obrazovanja te kroz razvoj znanosti i tehnologije i poštivanje znanstvenih spoznaja. Višedisciplinarnost održivog razvoja zahtijeva upravljanje znanjem i znanstvenim spoznajama na globalnoj i lokalnoj razini. Visokoobrazovne institucije oduvijek su bile pokretači promjena te je stoga od izuzetnog značaja da i danas one budu uzori društveno odgovornog ponašanja. Prva hipoteza rada je da većina hrvatskih visokih učilišta ne razvija društveno odgovorne prakse, a druga da su visokoobrazovne institucije u Švedskoj primjer najboljih praksi društvene odgovornosti europskih visokih učilišta. Navedeno je istraženo u radu sa ciljem prikaza modela prema kojem hrvatska visoka učilišta mogu svoj razvoj temeljiti na načelima održivog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija