Pregled bibliografske jedinice broj: 691706
Europska (dez)integriranost u suvremenoj hrvatskoj drami
Europska (dez)integriranost u suvremenoj hrvatskoj drami // Kultura, društvo, identitet – europski realiteti / Žužul, Ivana et al. (ur.).
Osijek : Zagreb: Odjel za kulturologiju - Sveučilište u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar - Zagreb, 2014. str. 680-691 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 691706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska (dez)integriranost u suvremenoj hrvatskoj drami
(European (dis-)integration in contemporary Croatian drama)
Autori
Ljubić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura, društvo, identitet – europski realiteti
/ Žužul, Ivana et al. - Osijek : Zagreb : Odjel za kulturologiju - Sveučilište u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar - Zagreb, 2014, 680-691
ISBN
978-953-6931-69-9
Skup
Kultura, društvo, identitet – europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.03.2013. - 21.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suvremena hrvatska drama ; Europska unija ; tranzicija ; integracija
(contemporary Croatian drama ; European Union ; transition ; integration)
Sažetak
Nakon socijalnog eskapizma i izbjegavanja tematizacije društvene i političke svakodnevice u mladoj hrvatskoj drami nakon 1990., suvremena hrvatska drama u posljednjih desetak godina sve se više približava hrvatskoj zbilji nastojeći zahvatiti neuralgične točke hrvatskog tranzicijskog društva. Fluidnost identiteta koja se razotkriva u dramskom pismu ponajprije na osobnom planu u suvremenoj se hrvatskoj drami prenosi i na razinu društvenih i političkih odnosa, nerijetko uspostavljajući i vezu s korpusom drame ratne traume. Četiri odabrane drame – Fragile! Tene Štivičić (2005.), Djeca sa CNN-a Amira Bukvića (2005.), Dolina ruža Ivana Vidića (2010.) i Najluđa predstava na svijetu Mire Gavrana (2009.), a sve su svoju recepciju imale u hrvatskim kazalištima, neke i u inozemstvu – svaka se na svoj način, i u svom žanru, suočavaju s reprezentiranjem i (ne)mogućnošću očuvanja nacionalnog identiteta u postratnom i suvremenom hrvatskom društvu, od integracije prognanika i izbjeglica u europsku zajednicu i njihova (ne)snalaženja u novim okolnostima (T. Štivičić i A. Bukvić), preko tranzicijskih problema afirmacije u predstavništvima stranih tvrtki (I. Vidić) pa sve do izazova osmišljavanja kulturne politike u kazališnom životu (M. Gavran). U odabranim dramama razabire se nekoliko neuralgičnih točaka hrvatskog formalnog integriranja u europsko društvo ali i dezintegriranja: u medijima, gospodarstvu i kulturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti