Pregled bibliografske jedinice broj: 691253
Društvena odgovornost proizvođača adaptiranog mlijeka
Društvena odgovornost proizvođača adaptiranog mlijeka, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 691253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost proizvođača adaptiranog mlijeka
(Corporate social responsibility of the companies that produce the infant formula)
Autori
Grubešić Obad, Ranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.11
Godina
2012
Stranica
194
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
Društvena odgovornost poduzeća; kontroverza adaptiranog mlijeka; multinacionalne kompanije; korporativno upravljanje; kodeksi upravljanja; interesno-utjecajna skupina; marketing; bojkot
(Corporate Social Responsibility; Infant Formula Controversy; Multinational Corporations; Corporate Governance; Codes of Conduct; Stakeholder; Boycott)
Sažetak
Nereguliran marketing proizvođača adaptiranog mlijeka je u 20. st. donio cijeli niz negativnih posljedica, posebno u nerazvijenim zemljama gdje su one često bile smrtonosne. Bojkot Nestléa iz 1977. godine je ukazao na sve jaču moć sekundarnih interesno- utjecajnih skupina i nužnost regulacije marketinga adaptiranog mlijeka. Svjetska zdravstvena organizacija donijela je 1981. godine Međunarodni kod o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko čija primjena dokazano smanjuje smrtnost djece, ali ga vlade većine država još uvijek nisu implementirale u zakone. Procjenjuje se da danas 1.4 milijuna djece u svijetu godišnje umire zbog suboptimalnog dojenja, za što UNICEF prije svega okrivljuje marketing adaptiranog mlijeka. Proizvodnja adaptiranog mlijeka pripada među najprofitabilnije sektore poslovanja, visokih profitnih marži i vjernosti kupaca. Procijenjena svjetska vrijednost prodaje adaptiranog mlijeka danas iznosi 31 milijardu dolara, s tendencijom rasta. Društvena odgovornost proizvođača adaptiranog mlijeka se u zadnjih stotinu godina nije izdigla iznad popustljive ili čak defanzivne faze. Mnogi proizvođači su pokrenuli labavu i nedovoljnu samoregulaciju marketinga, uključili se u filantropske aktivnosti i globalne inicijative. Međutim, društvena odgovornost poduzeća ne znači samo „činiti dobro“ nego prije svega „ne činiti loše“, što je ključan problem, zbog marketinga koji u svjetskim razmjerima i dalje krši Međunarodni kod, i zbog odbijanja proizvođača da priznaju vlastite greške i propuste. Mogu li poduzeća čiji intrinzični dio poslovanja čine društveno neodgovorne aktivnosti, i čiji bi izostanak znatno utjecao na smanjenje tržišta i pad profita, promijeniti svoje poslovanje toliko da uspiju ukinuti negativne posljedice svojih marketinških aktivnosti, a da istovremeno ostvaruju dugoročnu minimalnu profitabilnost? Na to pitanje ovaj magistarski rad pokušava odgovoriti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislav Ante Omazić
(mentor)