Pregled bibliografske jedinice broj: 691252
Dionički pristup poduzeću kao temelj društvene odgovorne prakse hrvatskih poduzeća
Dionički pristup poduzeću kao temelj društvene odgovorne prakse hrvatskih poduzeća, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 691252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dionički pristup poduzeću kao temelj društvene odgovorne prakse hrvatskih poduzeća
(Stakeholder approach to business as the basis of social responsibility practices in Croatian companies)
Autori
Vuković Berić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2012
Stranica
142
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
Društvena odgovornost poduzeća; dionici; menadžment dionika; dionički aktivizam
(Corporate social responsibility; stakeholders; stakeholder management; shareholder activism)
Sažetak
U radu je dan pregled teorije i prakse društvene odgovornosti poduzeća u svijetu i u Hrvatskoj. Cilj je bio ukazati na važnost i kompleksnost tog znanstvenog područja. Naglasak rada bio je na isticanju važnosti dionika za poslovanje svakog poduzeća, kao i na prednostima koje mogu proizaći iz ostvarenja kvalitetnog odnosa s dionicima. Objašnjeni su vlasnički i dionički pristup društvenoj odgovornosti poduzeća. U osnovi vlasničkog pristupa je shvaćanje da je osnovni cilj postojanja i zadaća svakog poduzeća povećanje bogatstva njegovih vlasnika te da je ulaganje poduzeća u društveno korisne aktivnosti u suprotnosti sa svrhom njegovog postojanja. Dionički pristup kaže da, uz vlasnike, postoje druge grupe dionika na koje utječu aktivnosti kompanije i o kojima menadžeri također trebaju voditi računa prilikom donošenja odluka. Zaključak teorijskog dijela rada je da društveno odgovorno ponašanje poduzeća doprinosi ostvarenju boljih financijskih rezultata poduzeća, kao i unapređenju ključnih pokazatelja organizacijske izvrsnosti. Dionički pristup je puno prikladniji i napredniji pristup društvenoj odgovornosti poduzeća u suvremenim uvjetima poslovanja. Cilj empirijskog dijela rada je bio istražiti nekoliko segmenata koji se odnose na praksu društveno odgovornog poslovanja hrvatskih poduzeća. Istraživanje je provedeno putem on-line anketnog upitnika kojeg je popunilo 79 zaposlenika, uglavnom menadžera, hrvatskih poduzeća. Analizom podataka prikupljenih upitnikom zaključeno je da hrvatska poduzeća nisu u potpunosti svjesna važnosti svih svojih dionika, samo djelomično poznaju principe društveno odgovornog poslovanja i nedovoljno ih primjenjuju u svojoj svakodnevnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislav Ante Omazić
(mentor)