Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 691244

Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tržištu kapitala


Marčeta, Melita
Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tržištu kapitala, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 691244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tržištu kapitala
(The role of business ethics in business entities on the capital market)

Autori
Marčeta, Melita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.12

Godina
2012

Stranica
277

Mentor
Omazić, Mislav Ante

Ključne riječi
Poslovna etika; tržišta kapitala
(Business ethics; capital markets)

Sažetak
Pokazati snažnu ulogu primjene poslovne etike za uspješno dugoročno poslovanje društava, osnovni je cilj ovog rada. Ta se uloga potvrdila na više načina, kroz teoretski i kroz istraživački dio rada. Osim uloge etike za poslovanje društava uopće, rad je obradio ulogu poslovne etike na kompleksnom i dinamičnom tržištu kapitala. Potvrđeno je da, uz ostale važne aspekte razvoja tržišta, poslovna etika ima svoju ulogu u razvoju tržišta kapitala. U prvom dijelu rada obrađeno je korporativno upravljanje, pri čemu se pokazalo kako je korporativno upravljanje jedan od elemenata izgradnje stabilnog financijskog sustava. Prikazano je poticanje korporativnog upravljanja na domaćem tržištu kapitala, kroz uvođenje preporuka za društva čijim se dionicama trguje na Zagrebačkoj burzi. U nastavku teorijskog dijela rada potvrđeno je da je poslovna etika neizostavni element poslovanja, o čemu svjedoči niz obrađenih područja - od značaja vrijednosti, i strateški i provedbeno, preko osjetljivog pitanja odlučivanja i uzimanja u obzir etičkog aspekta kod odlučivanja. Dalje je istaknuto povjerenje i njegova uloga za poslovanje, odnosno ogroman problem koji može uslijediti nedostatkom povjerenja, za pojedino društvo i za tržište. Od ostalih segmenata poslovne etike koji su obrađivani, za istaknuti je srž njene primjene – ulogu vodećih ljudi i njihov utjecaj u društvu. Tu počiva ili se ruši i stvaranje organizacijske kulture koja uključuje ili ignorira etičke komponente, tu su pretpostavke primjene etike kako kod ostvarenja kratkoročnih financijskih rezultata, kod stvaranja ugleda društva, tako i kod oblikovanja poslovanja koje je dugoročno uspješno i održivo. Sljedeće područje rada obrađivalo je etiku na tržištu kapitala, kao iznimno osjetljiv i vrlo reguliran sustav, koji je meta uvijek novih zlouporaba. Uz praćenje i važnost tržišnih ciklusa i zakonitosti, rad je pokazao kako je na tržištu važno uvažati etička područja, pri čemu je rad obradio neka od ključnih etičkih područja tržišta kapitala. Prikazano je i više načina kako izgrađivati povjerenje u tržište. Ključ iza tih propisa ponovo je čovjek – kako stručnjak koji pruža usluge tako i investitor. Stoga istraživanje o primjeni poslovne etike ima poseban značaj kroz potvrdu da struka tržišta kapitala prepoznaje poslovnu etiku kao značajnu kariku razvoja odnosno dugoročne uspješnosti tržišta, i istovremeno sprječavanja loših ponašanja. Kroz dva istraživanja, rad je obradio tri istraživačka cilja. Kroz istraživanje o korporativnom upravljanju rad je potvrdio kako konkretne inicijative za poboljšanje korporativnog upravljanja daju rezultate. Tom zaključku doprinose odgovori na godišnji upitnik Kodeksa korporativnog upravljanja, od strane uvrštenih društava na Zagrebačku burzu. Odgovori koje je rad pratio su za razdoblje od 2007. do 2010. godine. Naravno potrebno je kontinuirano poboljšanje dobrih praksi u upravljanju i nadziranju uvrštenih društava, te nove inicijative poput indeksa korporativnog upravljanja u tome mogu pomoći. Kroz istraživanje o primjeni poslovne etike potvrđen je značaj poslovne etike, s pozitivnog i s negativnog aspekta. Kada se primjenjuje, etika je jedan od elemenata za dugoročno uspješnije poslovanje. S druge strane, rad je potvrdio da se nedostatak primjene poslovne etike smatra jednim od ključnih elemenata nastanka loših poslovnih i tržišnih praksi, te svih posljedica koje to nosi. Isto istraživanje potvrdilo je kako se na razini pojedinog financijskog subjekta prepoznaje važnost poslovne etike i djeluje se, primjerice kroz donošenje i praćenje kodeksa, ili uključivanje u inicijative potpisivanja strukovnih kodeksa. Također je potvrđeno kako je zaposlenicima financijskih društava važno da se u radu jednako poštuju etičke kao i poslovne vrijednosti. Zbog odgovora ispitanika na anketni upitnik, zbog značaja primjene etike odnosno njenog izostanka za razvoj tržišta kapitala, kao i zbog nedostatka istraživanja o poslovnoj etici na domaćem tržitšu kapitala, istraživački dio rada od posebnog je značaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mislav Ante Omazić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marčeta, Melita
Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tržištu kapitala, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Marčeta, M. (2012) 'Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tržištu kapitala', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mar\v{c}eta, Melita}, year = {2012}, pages = {277}, keywords = {Poslovna etika, tr\v{z}i\v{s}ta kapitala}, title = {Uloga poslovne etike u poslovanju subjekata na tr\v{z}i\v{s}tu kapitala}, keyword = {Poslovna etika, tr\v{z}i\v{s}ta kapitala}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mar\v{c}eta, Melita}, year = {2012}, pages = {277}, keywords = {Business ethics, capital markets}, title = {The role of business ethics in business entities on the capital market}, keyword = {Business ethics, capital markets}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font