Pregled bibliografske jedinice broj: 691242
Društveno odgovorno poslovanje i konkurentnost velikih javnih poduzeća u Republici Hrvatskoj
Društveno odgovorno poslovanje i konkurentnost velikih javnih poduzeća u Republici Hrvatskoj, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 691242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno odgovorno poslovanje i konkurentnost velikih javnih poduzeća u Republici Hrvatskoj
(Corporate social responsibility and competitiveness of large public companies in Croatia)
Autori
Krklec, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2012
Stranica
194
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
društvena odgovornost poduzeća; javna poduzeća; poslovna strategija; konkurentska prednost; dioničari; dionici; menadžment interesno-utjecajnih skupina; društvena zajednica; teorije društvene odgovornosti poduzeća; korporativno upravljanje; resursni pristup; financijska uspješnost; zaštita okoliša; globalizacija
(corporate social responsibility; public enterprises; business strategy; competitive advantage; shareholders; stakeholders; stakeholder management; community; theory of corporate social responsibility; corporate governance; resource access; financial success; environmental protection; globalization)
Sažetak
U ovom magistarskom radu obrađuje se problematika društveno odgovornog poslovanja velikih javnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Analizom aktivnosti velikih hrvatskih javnih poduzeća i materijala vezanih uz područje društveno odgovornog poslovanja, vidljiv je razvoj koncepta društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj, iako se stiče dojam da javna poduzeća, barem ne sva, još uvijek ne vide financijske i druge koristi od društveno odgovornog poslovanja. Javna poduzeća još uvijek dovoljno ne provode aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, koje se u velikoj većini svode samo na sponzorstva i humanitarne akcije, te aktivnosti na polju zaštite okoliša, kao što se to u pravilu najčešće i doživljava u slabije razvijenim gospodarstvima. U uvjetima tekuće gospodarske krize to je još izraženije, jer se poduzeća bave pukim preživljavanjem. Javna poduzeća trebaju prepoznati da je riječ je o puno složenijem razvoju uravnoteženih odnosa sa zaposlenicima, zajednicom, kupcima, dobavljačima i drugima radi zadovoljavanja potreba svih interesno-utjecajnih skupina, koji će rezultirati rastom reputacijskog kapitala poduzeća, konkurentnosti na tržištu i na kraju financijskim učinkom. Naime, mnogobrojne analize i istraživanja pokazuju da provođenje društveno odgovornog poslovanja unapređuje profitabilnost poslovanja, no nužno je uklopiti strategiju društveno odgovornog poslovanja u cjelokupnu poslovnu strategiju poduzeća i razumjeti principe društveno odgovornog poslovanja – održavanje dobrih odnosa sa svim interesno-utjecajnim skupinama poduzeća. Činjenicu da javna poduzeća još uvijek dovoljno ne provode aktivnosti društveno odgovornog poslovanja možemo vidjeti i iz načina njihovog izvještavanja o društveno odgovornom poslovanju. Naime, unatoč činjenici da manje-više sva velika hrvatska javna poduzeća pripremaju izvješća o društvenoj odgovornosti, kvaliteta tih izvješća nije se značajnije povećala u posljednjih nekoliko godina. Javna poduzeća nedostatno uključuju koncept društveno odgovornog poslovanja u proces donošenja poslovnih odluka i u poslovne aktivnosti, a u isto vrijeme prepoznaju potrebu za izvještavanjem javnosti o tome. Međutim, u zadnjih se par godina ipak vidi uzlazni trend u implementaciji koncepta društveno odgovornog poslovanja u hrvatska javna poduzeća, koji sve više postaje dio njihovih strateških opredjeljenja, jer će jedino tako moći postići konkurentske prednosti na tržištu. U praksi se pokazuje da je društveno odgovorno poslovanje važan element poslovnog upravljanja koji dugoročno garantira uspješnost poduzeća. Vodeći menadžeri u hrvatskim javnim poduzećima moraju imati u vidu implementaciju koncepta društveno odgovornog poslovanja u strategiju poduzeća, vodeći prije svega računa o transparentnosti donošenja poslovnih odluka i stvaranju korporativne kulture u kojoj su aktivnosti na polju društvene odgovornosti i zaštite okoliša sastavni dio poslovanja poduzeća. Društveno odgovorno poslovanje hrvatskih javnih poduzeća treba postati praksa prepoznatljiva od svih interesno-utjecajnih skupina poduzeća, osiguravajući poduzeću reputacijski kapital i konkurentsku prednost, a u konačnici i veću uspješnost u poslovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislav Ante Omazić
(mentor)