Pregled bibliografske jedinice broj: 691238
Upravljanje životnim ciklusom projekta izrade cjenika obveznog osiguranja motornih vozila od automobilske odgovornosti
Upravljanje životnim ciklusom projekta izrade cjenika obveznog osiguranja motornih vozila od automobilske odgovornosti, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 691238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje životnim ciklusom projekta izrade cjenika obveznog osiguranja motornih vozila od automobilske odgovornosti
(Lifecycle project management of pricing price list of compulsory vehicle insurance against motor vehicle liability)
Autori
Jelić, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2012
Stranica
121
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
Životni ciklus projekta; automobilska odgovornost
(Project lifecycle; vehicle liability insurance)
Sažetak
Predmet istraživanja ovog znanstvenog rada je osigurateljna djelatnost u korelaciji s informacijskim tehnologijama prije svega Internetom, koji u međusobnoj interakciji daju osnovu da se uobičajeni osigurateljni postupci za preuzimanje rizika mogu razraditi, te da projektnim vođenjem mogu poboljšati efikasnost i konkurentnost poslovanja. Temeljni pojmovi u osiguranju i njihova međusobna ovisnost oblikuju se u posebnu metodologiju čiji su najbitni elementi: osigurateljni rizik, liberalizacija tržišta, premija osiguranja i segmentacija tržišta. Ovaj rad razmatra problematiku preuzimanja osigurateljnog rizika, koji se uz određene predpostavke klasificira na drugačiji način u odnosu na to, kako je preuzimanje do sada bilo uobičajeno na tržištu. Uz uvjet da u Republici Hrvatskoj uistinu započne liberalizacija tržišta obveznog osiguranja motornih vozila, razmotriti će se mogućnost drugačijeg načina preuzimanja rizika odnosno obračuna premije osiguranja, temeljenog na planiranoj i provedenoj segmentaciji tržišta koja će omogućiti da se rizik obveznog osiguranja motornih vozila od automobilske odgovornosti za određene ciljane skupine prilagodi cijenovno. Uz navedene predpostavke dolazi se do same razrade teme odnosno životnog ciklusa izrade cjenika obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, a paralelno se simulira prilagodba i uvođenje proizvoda na tržište s razradom po fazama. U cilju dokazivanja ili odbacivanja hipoteza i ciljeva rada provedeno je terensko istraživanje, a kao instrument koristio se podsjetnik na intervju odnosno vodič kojim je ispitano 105 ispitanika. Istraživanje je pokazalo da korištenjem novih tehnologija se može proizvesti pozitivne učinke i na proizvode koji su na određeni način tradicionalni. Posebni znanstveni doprinos donosi dio rada koji nudi izradu gotovog modela razrade i razvoja osigurateljnog proizvoda u vidu vodiča za uvođenje novih osigurateljenih proizvoda koji se temelji na prethodnom višegodišnjem poslovnom iskustvu autora. Pretpostavka je da će se u fazi obogaćivanja proizvoda pojaviti mogućnost da se promjena u ponašanju potrošača iskoristi i time stvori superiorniji proizvod koji će pozitivno utjecati na konkurentsku prednost društva za osiguranje gdje se očekuje ključni znanstveni doprinos.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb