Pregled bibliografske jedinice broj: 691220
Mikrokreditiranje kao instrument društveno odgovornog poslovanja banaka u Hrvatskoj i regiji
Mikrokreditiranje kao instrument društveno odgovornog poslovanja banaka u Hrvatskoj i regiji, 2013., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 691220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mikrokreditiranje kao instrument društveno odgovornog poslovanja banaka u Hrvatskoj i regiji
(Microcrediting as an instrument of corporate social responsibility of banks in Croatia and the region)
Autori
Bilobrk, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.05
Godina
2013
Stranica
108
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
Mikrokreditiranje; društvena odgovornost; banke
(Microcrediting; corporate social responsibility; banks)
Sažetak
Specijalistički poslijediplomski rad pod nazivom “Mikrokreditiranje kao instrument društveno odgovornog poslovanja banaka u Hrvatskoj i regiji“ podijeljen je u sedam glavnih poglavlja: Uvod, Banka kao kreditna institucija, Mikrokrediti kao financijska usluga klijentima niskog socijalnog i ekonomskog statusa, Specifičnosti mikrokreditnih organizacija, Društveno odgovorno poslovanje banaka kroz uslugu mikrokreditiranja, Komparativna analiza mikrokreditiranja u Republici Hrvatskoj sa zemljama u regiji te Zaključak. Pod mikrokreditiranjem u naslovu podrazumjevaju se financijske usluge namjenjene klijentima niskog socijalnog i ekonomskog statusa s tim da je u radu poseban naglasak stavljen na mikrokredite. Osim velike popularnosti u nerazvijenim zemljama Azije, Afrike i Južne Amerike mikrokrediti su u relativno kratkom roku prihvaćeni i u brojnim drugim zemljama svijeta. Na primjeru banaka u radu je prikazano kako se mikrokrediti uklapaju u njihovo poslovanje između ostalog i kako djeluju na njen imidž i reputaciju. U tom smislu, prvi se dio rada odnosi na banke čija se uloga od one tradicionalne koja podrazumijeva prikupljanje depozita i plasiranje kredita značajno promijenila a njihov se broj iz godine u godinu smanjuje. Sa druge strane udio onih institucija koje u financijski sustav uključuju siromašne slojeve stanovništva raste, zbog čega je cijelo jedno poglavlje rada posvečeno mikrokreditnim organizacija. Sve je češća pojava ulaska i banaka na tržište mikrokredita. Mnoge su se banke naknadno odlučile na preustroj a neke su od samog početka osnovane s ciljem da stanovništvu s niskim prihodima pruže jeftin i dostupan financijski servis. Popularnost mikrokredita nije zaobišla ni Hrvatsku kao ni ostale zemlje u regiji međutim i među njima postoje brojne razlike koje su izložene na kraju ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Mislav Ante Omazić
(mentor)