Pregled bibliografske jedinice broj: 691183
Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika
Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika, 2013., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 691183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stupnja edukacije i radnog iskustva na prihvaćanje psihičkog bolesnika
(The impact of the educational level and work experience on the acceptance of the mentally ill patients)
Autori
Rade, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
22.02
Godina
2013
Stranica
41
Mentor
Ilakovac, Vesna
Ključne riječi
iskustvo; medicinske sestre; obrazovanje; psihički bolesnik; socijalna distanca
(experience; nurses; education; mentally ill; social distance; attitudes)
Sažetak
Cilj istraživanja. Utvrditi utjecaj razine obrazovanja i radnog iskustva na znanje, stavove i socijalno prihvaćanje psihičkog bolesnika. Nacrt studije. Ispitanici su s obzirom na razinu obrazovanja i duljinu radnog iskustva podijeljeni u 5 skupina. Kriterij isključivanja su bile medicinske sestre s psihijatrije. Ispitanici i metode. Uključeno je 230 ispitanika. Ispitanici su bili učenici medicinske škole, studenti Studija sestrinstva i medicinske sestre iz KBC-a Osijek. Korišteni alat je bio upitnik stavova prema psihičkim bolesnicima, ljestvica znanja i socijalne distance prema psihičkim bolesnicima. Rezultati. Najviše znanja su pokazali prvostupnici/vms, a najmanje medicinske sestre. S obzirom na razinu obrazovanja i duljinu radnog staža, stavovi nisu bili sukladni edukaciji niti iskustvenom znanju. Najmanje pozitivnih stavova iskazale su prvostupnice/vms, i medicinske sestre, a najviše učenici bez radnog iskustva. Socijalna distanca je prihvatljiva samo do razine konvencionalne komunikacije, dok rastom emocionalnog uključivanja u privatni život značajno opada. Zaključak. Ispitanici s većom razinom obrazovanja pokazali su najviše znanja o psihičkim poremećajima, . Iskazano ukupno veće znanje svih ispitanika pokazalo je povezanost s pozitivnijim stavovima. Međutim, kod duljine radnog staža uočena je manje jaka, ali negativna povezanost sa stavom. Socijalna distanca bila je razmjerno jednaka za sve ispitanike s tendencijom povećanja što je emocionalni doživljaj ispitanika bio veći prema uključivanju u privatni život. Ovaj podatak upućuje na potrebu kontinuiteta u edukaciji, drugim riječima potrebu stalnog osvježavanja znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti