Pregled bibliografske jedinice broj: 691124
Waldorfski vrtić - antropologijske osnove i pedagoške postavke
Waldorfski vrtić - antropologijske osnove i pedagoške postavke // Mirisi djetinjstva / Visković, Ivana (ur.).
Makarska: Dječji vrtić ˝Biokovsko zvonce˝, 2008. str. 79-89 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 691124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Waldorfski vrtić - antropologijske osnove i pedagoške postavke
(Waldorf kindergarten - anthropological bases and pedagogical preferences)
Autori
Bašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mirisi djetinjstva
/ Visković, Ivana - Makarska : Dječji vrtić ˝Biokovsko zvonce˝, 2008, 79-89
ISBN
978-953-55413-0-1
Skup
Koncepcije, pristupi i programi predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
waldorfska pedagogija; pedagogija dijaloga; odgoj kao susret; odgoj kao samoodgoj; oponašanje; igra; mašta; stvaralaštvo
(Waldorf pedagogy; pedagogy of dialogue; Education as meeting; education as self-education; game; imagination; creativity)
Sažetak
Waldorfska pedagogija ranog odgoja oslanja se na shvaćanje (a) dječjeg vrtića kao socijalnog organizma i na (b) antropozofsku sliku čovjeka i njegova razvoja. Iz Steinerovog učenja o čovjeku i o tročlanosti socijalnog organizma izvedene su pedagoške postavke i uspostavljen koncept dječjeg vrtića kao mjesta neposrednog iskustva i mjesta (sudbinskog) susreta djeteta i odgajatelja. Sve waldorfske vrtiće širom svijeta povezuju postavke izvedene iz shvaćanja da je: (a) dijete jedinstven, neponovljiv individualitet s vlastitom životnom misijom (koju je rođenjem donijelo) (b) odgajanje susret s dvije osobnosti i stalno učenje svih sudionika (c) odgajanje u krajnjoj instanci samoodgajanje. Djetetova osobnost se najbolje ostvaruje i objavljuje u slobodnoj igri i konačna zadaća pedagoškog djelovanja je omogućiti djetetu da se igrom poveže sa svijetom i nauči u njemu radosno otkrivati, koristiti i stalno usavršavati svoje potencijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija