Pregled bibliografske jedinice broj: 690879
Stavovi potrošača o Fair Trade kavi
Stavovi potrošača o Fair Trade kavi, 2013., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 690879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi potrošača o Fair Trade kavi
(Consumers attitudes towards fair trade coffee)
Autori
Naglić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.12
Godina
2013
Stranica
42
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
Fair trade; kava; stavovi; Hrvatska
(Fair trade; coffee; attitudes; Croatia)
Sažetak
Fair Trade (FT), alternativni pristup konvencionalnoj trgovini, odnosno pokret kojim se međunarodnoj trgovini nastoji pridodati i komponenta socijalne osjetljivosti, dobiva sve više na važnosti. Osim što potiče održivi razvoj, to trgovinsko partnerstvo nastoji proizvođačima u nerazvijenim zemljama omogućiti bolje uvjete, kako trgovanja tako i života općenito. Istovremeno, krajnji potrošač u razvijenim gospodarstvima odabirom proizvoda iz FT sustava daje svoj doprinos pokušaju da se reducira siromaštvo u nerazvijenim zemljama. Kava je jedan od prvih i najpopularniji FT proizvod na svjetskom tržištu i njena prodaja je u stalnom porastu. U istraživanju su istražene općenite navike i ponašanje u kupovini i konzumaciji crne kave u Hrvatskoj, upoznatost potrošača crne kave s pojmom i oznakom FT, stavovi potrošača o konceptu FT i njihova spremnost na kupnju kave proizvedene u sustavu FT u kafićima i u trgovinama. On-line anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 317 ispitanika. Rezultati ispitivanja su pokazali da ispitanici vole piti kavu, uglavnom iz navike ili "da im se ne spava". Kava se najviše pije kod kuće, a potom na poslu ili fakultetu, i to jednom ili više puta dnevno. Najčešće se kupuje u supermarketima pri čemu ispitanici ne pokazuju vjernost nekoj određenoj vrsti, nego se lako odlučuju za alternative kako u trgovinama tako i u kafićima. Unatoč slaboj ponudi FT kave u Hrvatskoj, ispitanici jesu upoznati s pojmom Fair Trade-a, naročito oni višeg obrazovanja i ekonomskog statusa. Stavovi prema FT su izrazito pozitivni ; ispitanici podržavaju takav oblik trgovine i smatraju da na taj način mogu pozitivno utjecati na zaštitu okoliša, održivi razvoj, smanjenje siromaštva i bolje uvjete života za radnike i proizvođače u nerazvijenim zemljama. Pri kupnji kave prednost se daje kavi najpovoljnije cijene, ali postoji i spremnost na kupovinu i konzumaciju FT kave ukoliko bi bila dostupna te cijenom ne bi značajnije odstupala od ostalih kava koje se nude na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski