Pregled bibliografske jedinice broj: 690574
Percepcija javnosti o geografiji kao znanosti i školskom predmetu
Percepcija javnosti o geografiji kao znanosti i školskom predmetu // Knjiga sažetaka: Znanstveni skup povodom obilježavanj 115. godišnjice osnivanja i 65. godišnjice kontinuirano djelovanja Hrvatskog geografskog društva "Geografija u sustavu znanosti i odgojno-obrazovnom sustavu" / Spevec, Dubravka ; Vuk, Ružica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo, 2012. str. 40-41 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 690574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija javnosti o geografiji kao znanosti i školskom predmetu
(The Public Perception of Geography as Science and as a School Subject)
Autori
Tandarić, Neven ; Tekić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Znanstveni skup povodom obilježavanj 115. godišnjice osnivanja i 65. godišnjice kontinuirano djelovanja Hrvatskog geografskog društva "Geografija u sustavu znanosti i odgojno-obrazovnom sustavu"
/ Spevec, Dubravka ; Vuk, Ružica - Zagreb : Hrvatsko geografsko društvo, 2012, 40-41
ISBN
978-953-7245-13-9
Skup
Geografija u sustavu znanosti i odgojno-obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
percepcija; geografija; znanost; školska geografija
(perception; geography; science; school geography)
Sažetak
Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Republike Hrvatske, odabranih metodom snježne grude i slučajnog uzorka, ispitani su stavovi javnosti o geografiji kao znanosti i geografiji kao školskom predmetu. Anketni upitnik obuhvaćao je ispitivanje percepcije o položaju geografije u sustavu znanosti i njenoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni odgovori su analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole jer su se očekivale najveće razlike u odgovorima upravo s obzirom na ta dva kriterija. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ju ipak povezuje s prirodnim znanostima, posebice onima s predmetkom geo- (geologijom, geofizikom). Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Naime, ispitanici su kao glavna znanja i vještine koje su ponijeli sa satova geografije navodili orijentaciju i snalaženje u prostoru, općegeografska i regionalnogeografska znanja, korištenje i snalaženje na karti te stjecanje opće kulture smatrajući da su im ta znanja i vještine korisne u svakodnevnom životu. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, no unatoč tome pokazalo se da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja iz čega slijedi zaključak da postoji disproporcionalnost između teorije i saznanja u geografskoj znanosti s jedne strane i nastavnih sadržaja u školskom predmetu geografiji s druge strane. Iako istraživanja pokazuju da stupanj postignuća iz geografije ima silazni trend tijekom protekla dva desetljeća, rezultati ovog istraživanja ukazuju da se mijenja tematika geografske literature koja je dostupna javnosti iznoseći problemski pristup i primjenu geografskih spoznaja te tako pozitivno utječući na doživljavanje geografije kao znanosti i struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija, Pedagogija, Demografija