Pregled bibliografske jedinice broj: 690461
Poslovno izvješće kao instrument strateške komunikacije visokog učilišta
Poslovno izvješće kao instrument strateške komunikacije visokog učilišta // Riječ i slika u doba vizualnih medija / Labaš, Danijel (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 245-260 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 690461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovno izvješće kao instrument strateške komunikacije visokog učilišta
(The Business Report as an Instrument of Strategic Communication of Higher Education Institutions)
Autori
Milas, Zdeslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Riječ i slika u doba vizualnih medija
/ Labaš, Danijel - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 245-260
ISBN
9789537823672
Skup
Znanstveni simpozij s međunarodnim sudjelovanjem "Uloga riječi i slike u doba vizualnih medija"
Mjesto i datum
Skradin, Hrvatska, 27.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; strateška komunikacija ; poslovno izvješće ; visoko učilište ; identitet ; reputacija
(public relations ; strategic communication ; business report ; higher education institutions ; identity ; reputation)
Sažetak
Ovim radom autor ukazuje na svrhovitost primjene instrumenta poslovnog izvješća u visokoškolskim odnosima s javnošću u Hrvatskoj. U konkurentskom okruženju visokih učilišta postavlja se pitanje profiliranja učilišta prema drugima, ali i javne rasprave opravdanosti financiranja sveučilišta i veleučilišta. Autor ističe potrebu primjenjivanja komunikacijskog stila visokih učilišta proaktivnim pristupom i postavljanja komunikacijskih odnosa na stratešku razinu. U strateškoj komunikaciji sveučilišta i veleučilišta poslovno izvješće ima tri ključne funkcije: informacijsku, funkciju odnosa i reprezentativnu funkciju. Autor ukazuje da informacijska funkcija izvješća treba slijediti načelo zaštite ulagača u dioničkim društvima a analogno se može konstruirati načelo zaštite poreznih obveznika kao ulagača u visoka učilišta koja su financirana iz državnog proračuna. Također može ispuniti obveze iz prava na pristup informacijama. Poslovno izvješće kao pisani dokument odgovara na etičko pitanje transparentnosti poslovanja i komunikacije, ali također stvara povijest visokog učilišta. U njegovom periodičnom objavljivanju stvara se kontinuitet, a on je preduvjet postizanja željenog povjerenja kod ključnih dionika. Kroz funkciju odnosa oblikuje se identitet i jača tradicija učilišta. Reprezentativna funkcija poslovnog izvješća oblikuje psihologiju prvog dojma, privlači pozornost čitatelja i u konačnici stvara reputacijski kapital visokog učilišta. Autor ovoga rada ukazuje na neiskorišteni potencijal javne objave, a time i dostupnosti poslovnog izvješća na hrvatskim sveučilištima i veleučilištima. Visoka učilišta posredstvom tog instrumenta mogu svoje ključne poruke transferirati u vlastitu, prepoznatljivu priču koju njemački autori Voß i Piwinger (2007) nazivaju College Story.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti